مجلس درآمدهای حاصل از مدیریت مصرف سوخت را شفاف اعلام کند

انجمن اسلامی دانشجویان 50 دانشگاه سراسر کشور (عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل) در نامه‌ای به نمایندگان مجلس اعلام کردند: نمایندگان تدبیری بیندیشند تا درآمدهای حاصل از مدیریت مصرف سوخت و چگونگی تخصیص آن به مردم به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان 50 دانشگاه سراسر کشور (عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل) در نامه‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند تا برای رفاه وضعیت مردم چند بند به مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه اضافه کنند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: همانگونه که مستحضرید شرایط امروز کشور محصول سلسله تصمیمات غلط دولت و به ویژه وزیر همیشگی نفت است، فرآیندی اشتباه که در سال 1394 و با لجاجت شخص بیژن زنگنه منجر به حذف کارت هوشمند سوخت شد و زیان 30000 میلیارد تومانی را متوجه مردم و نظام اسلامی کرد. شرایط معیشتی و روانی جامعه امروز خصوصا در ایامی که فشار حداکثری غرب از طرفی و ناکارآمدی دولتی‌ها از طرف دیگر مردم را تحت فشار قرار دادهاند، پذیرای هیچ گونه افزایش قیمتی نیست.

دانشجویان در این بیانیه بیان کردند: مگر غیر از این است که اعضای کمیسیون انرژی مجلس و شخص وزیر ثروتمند نفت هرگونه افزایش قیمت سوخت را تکذیب می‌کردند، پس چه کسی باید پاسخگوی این شوک غیرمنتظره به جامعه باشد؟ مردم از نمایندگان‌شان انتظار دارند با تدبیر مناسب هزینه تصمیمات اشتباه سیاستگذاران دولتی و غیردولتی را مدیریت کنند و مسئولان را در مقابل تصمیماتشان پاسخگو کنند.

در نامه دانشجویان انجمن‌های اسلامی دانشجویان عنوان شده است: سال‌ها است مردم و نظام اسلامی تاوان تصمیمات غلط شخص بیژن زنگنه و تیم تصمیم‌گیری وزارت نفت را می‌پردازند، اینک ما به‌عنوان موکلان شما از شما سوال می‌پرسیم که عاقبت قرارداد ننگین کرسنت به کجا رسید؟ مگر قرار نبود زنگنه ظرف 2 هفته این پرونده را با ارائه گزارش به مجلس حل و فصل کند؟ چرا ماجرای کرسنت در ایران بایکوت شده است؟ هزینه‌های دور زدن ایران توسط شرکت توتال که کارشناسان و متخصصان بارها و بارها بابت بدعهدی‌ها و خیانتش به وزارت نفت هشدار داده بودند را چه کسی باید پرداخت کند؟ ضرر 30000 میلیارد تومانی وزارت نفت با حذف کارت هوشمند سوخت به بیت‌المال را چه کسی باید پاسخگو باشد؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: نمایندگان تصمیم اخیر مبنی بر افزایش قیمت سوخت بدون اقناع جامعه، بدون آمادگی ذهنی جامعه از مزایا و مواهب آن، بدون زمینه سازی‌هایی چون افزایش ظرفیت جایگاه‌های CNG، عاری از هرگونه تدبیری برای حمایت از خریداران خودروهای دوگانه سوز با ارائه تسهیلات، عدم حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی و کمک به زیرساخت‌های آن، بدون حذف سهمیه خودروهای لوکس و مالیات بر خودروی دوم انجام شده است و با این شرایط جامعه پذیرای چنین تصمیمی نخواهد بود و اعتراضات به حق مردمی را به دنبال خواهد داشت.

در بخش پایانی این نامه آمده است: درخواست ما به‌عنوان جمعی از دفاتر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وهله اول و در اسرع وقت استیضاح بیژن زنگنه بعنوان عامل وضع موجود است و سپس تدبیر و مدیریت شرایط کنونی با تصویب چندین بند از پیشنهادات عنوان شده و اضافه کردن به مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه جهت ایجاد زیرساخت‌های مطلوب و تعدیل فضای حاکم است، همچنین امیدواریم بندهای جدید در اسرع وقت و با رعایت الزامات معیشتی و روانی مردم عزیز تصویب و اجرایی شود همچنین انتظار می‌رود درآمدهای حاصل از مدیریت مصرف سوخت و چگونگی تخصیص آن به مردم به صورت شفاف در ساز‌وکاری به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043347

وب گردی

وب گردی