شهرداری لایحه‌ای برای افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌ نخواهد داشت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری لایحه‌ای برای افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس به دلیل تغییر قیمت بنزین نداشته است، گفت: سالانه 15 تا 20 درصد به نرخ کرایه‌ها اضافه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدعلی علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره افزایش نرخ بنزین و تاثیر آن بر کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رانندگان تاکسی حق دارند که با افزایش قیمت بنزین در مورد تغییر نکردن کرایه‌ها نگرانی نداشته باشند. همیشه افزایش قیمت بنزین، لوازم خودرو و موارد دیگر برای رانندگان تاکسی جهت دریافت کرایه محدودیت ایجاد می‌کند.

وی افزود: تغییر نرخ باید بر اساس مصوبه شورای شهر انجام شود و شورا طبق سیاست کلی نظام از یک سقف 15 تا 20 درصدی بیشتر نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر شورا هم بخواهد سقف بیشتر از 20 درصد برای کرایه‌های حمل و نقل عمومی در نظر گیرد، هیات تطبیق در فرمانداری آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رد می‌کند. با توجه به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این موضوعات نرخ کرایه‌ها تغییر نمی‌کند مگر اینکه شهرداری لایحه‌ای به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شورای شهر ارسال کند و طی روزهای اخیر تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است.

علیخانی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ البته هر ساله نزدیک پایان سال همراه با بررسی بودجه موضوع نرخ کرایه‌ها بررسی می‌شود که احتمالا برای سال آینده نیز این چنین خواهد بود.

وی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهترین راهکار کمک به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم از طریق تغییر نرخ بنزین این است که درآمد حاصل از آن به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد تا مردم از مزایای آن هرچه بیشتر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043351

وب گردی

وب گردی