ارزش افزوده کنگره فوتبال کلینیکِ امسال اضافه شدن دانشگاه آزاد اسلامی بود

دبیرکل گنگره بین المللی فوتبال کلینیک بر این باور است که اضافه شدن نهاد دانشگاهی به این کنگره یکی از مهمترین تفاوت‌های این دوره با دوره های پیشین بود.

زهره هراتیان دبیرکل گنگره بین المللی فوتبال کلینیک در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: بسیار خوشحال و مفتخریم که سومین دوره کنگره بین المللی ما با اضافه شدن یک نهاد دانشگاهی صورت گرفت. در دوره قبل هم مراسم خوبی داشتیم اما این دوره تفاوت ها بسیار زیادی با دو دوره قبل داشت که مهمترین بخش آن، اضافه شدن دانشگاه آزاد به این همایش بود.

وی تاکید کرد: ایده این کنگره نخستین بار در دل جلسات حاشیه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا شکل گرفت و در فیفا هم مطرح و تایید شد. اینکه آدم های فوتبال زیر یک سقف گردهم جمع شوند و در مورد مباحث تخصصی فوتبال صحبت کنند، اتفاق بسیار مبارکی است که امسال برای سومین سال پیاپی شاهد آن بودیم. تلاش های ما در این کنگره صرفا یک هدف دارد و آن بحث و تبادل نظر اهالی فوتبال و دانش افزایی است.

هراتیان در ادامه با اشاره به اضافه شدن دانشگاه آزاد به این مجموعه گفت: امسال یک تفاوت عمده داشتیم. یکی اضافه شدن فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بود که بعد از دو سال بالاخره تصمیم گرفتند در مراسم ما حضور داشته باشند و قطعا حضورشان بسیار ارزشمند است. اما تفاوت دیگر اضافه شدن نهاد دانشگاهی معتبر و بسیار ورزش دوستی مثل دانشگاه آزاداسلامی بود که بی اندازه با حضورشان به ما قوت قلب بخشیدند. اینکه این همایش در دل یک دانشگاه برگزار شود و دانشجویان هم به ما سر بزنند و در طول مراسم بنشینند و به صحبت های تخصصی گوش دهند برای ما بسیار شیرین بود. می توانم ادعا کنم حضور پررنگ دانشجویان دانشگاه آزاد خستگی این سه سال را از تن ما درآورد.

دبیرکل گنگره بین المللی کلینیک فوتبال در ادامه تاکید کرد: هدف غایی ما این است که اهالی فوتبال جای دعوا کردن در رسانه ها، در زیر سقف علم و دانش با هم به گفت و گو بپردازند. این اتفاق در دوره سوم پررنگ تر از همیشه بود چرا که در کنار دوستان ثابت دوسال اخیر، ما شاهد حضور مربیان، مدیران و مهمانانی از شهرستان های مختلف بودیم که امسال برای اولین بار به اینجا آمده بودند. این موضوع بسیار ارزشمند است و ما آنرا به فال نیک می گیریم و امیدواریم مباحث تخصصی مطرح شده برای آنها جذابیتی دوچندان داشته باشد. امسال برای نخستین بار در حوزه روابط بین الملل در فوتبال کارگاه آموزشی برگزار شد. تا امروز چنین بحثی در فوتبال ایران نداشتیم.

وی در پایان تاکید کرد: امسال 420 شرکت کننده فقط در بخش پنل و کارگاه های آموزشی داشتیم. روی مباحثی چون دیجیتال مارکتینگ، مسئولیت و الزامات حقوقی در فوتبال و اورژانس های پزشکی صحبت های بسیار خوبی مطرح شد و حتی ایده های خوبی هم در مورد سال بعد به ما ارائه شد. امید که بتوانیم در سال بعد هم مباحثی با همین کیفیت داشته باشیم. استراماچونی سرمربی استقلال هم بسیار تحت تاثیر قرار گرفته بود و سخنرانی بسیار خوبی هم داشت که باید از وی تشکر کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043371

وب گردی

وب گردی