نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌‌‌‌ای در واحد کرج برگزار می‌‌‌شود/ برپایی 180 غرفه در جشنواره پژوهش و فناوری استان البرز

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج گفت: واحد کرج میزبان پنجاهمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌‌‌ای از 16 تا 19 آبان، همزمان با پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری استان البرز در هفته پژوهش خواهد بود.

حامد ثابت معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌ای در این واحد دانشگاهی گفت: واحد کرج میزبان پنجاهمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌‌‌ای از 16 تا 19 آبان، همزمان با پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری استان البرز در هفته پژوهش خواهد بود.

وی تشریح کرد: این نمایشگاه، هر سال توسط سازمان انرژی اتمی در سطح کشوری و در یک مرکز دانشگاهی برگزار می‌‌شود. بر همین مبنا، بازدید از فضای واحد کرج با توجه به نزدیکی که به مرکز پزشکی هسته‌‌‌‌‌ای سازمان هسته‌‌‌ای دارد از سوی مسئولان سازمان انرژی اتمی انجام شد و بعد از تایید فضای دانشگاه برای برگزاری این نمایشگاه تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌ای انجام شده است.

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج تصریح کرد: در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌ای کلیه نهادهای دولتی و خصوصی حضور دارند و اختیار برگزاری این نمایشگاه از طرف وزات کشور به ما تفویض اختیار شده، محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه می‌‌‌شود شامل کیک زرد، سانتریفیوژ و فناوری‌‌‌‌‌های نوین هسته‌‌‌ای است که مربوط خود سازمان انرژی اتمی است.

ثابت در ادامه درباره برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری استان البرز در واحد کرج خاطرنشان کرد: جشنواره پژوهش و فناوری هر سال در دانشگاه‌‌‌‌های مختلفی برگزار شده و امسال در واحد کرج برگزار می‌‌‌‌شود. در این نمایشگاه، کلیه نهادهای دولتی، سازمان‌‌‌ها و ارگان‌‌‌‌‌های مربوط و هر آنچه با بحث پژوهش در استان البرز مرتبط باشد اعم از دولتی و غیر دولتی، شرکت می‌‌‌‌‌کنند. از فناوران برتر استان؛ در اختتامیه این نمایشگاه تقدیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: 180 غرفه در این جشنواره برپا خواهد شد که 90 غرفه در اختیار نهادهای دولتی چون دانشگاه پیام نور، خوارزمی و دیگر دانشگاه‌‌‌ها و مراکز تحقیقاتی بوده و 90 غرفه هم در اختیار شرکت‌‌‌‌‌های فناور و دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد. محصولاتی در این نمایشگاه ارائه می‌‌‌شود که در سال‌‌های قبل ارائه نشده و مهم‌‌‌ترین هدف این نمایشگاه، ایجاد شرایطی برای انعقاد قرارداد میان سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران و صاحبان صنایع است. برای برپایی این تعداد غرفه‌‌‌ها، 3500 متر سالن ورزشی سرپوشیده در نظر گرفته شده تا کلیه محصولات فناورانه در این فضا به نمایش گذاشته شود.

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج گفت: آخرین محصولات مراکز رشد واحدهای استان البرز هم در جشنواره پژوهش و فناوری ارائه خواهد شد. در پایان جشنواره، 10 نفر به عنوان پژوهشگر برتر استان در کارگروه‌‌‌های مهندسی و علوم پایه استان انتخاب می‌‌‌شوند. همچنین 5 نفر معلم پژوهشگر برتر و 6 دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموز پژوهشگر برتر و 2 غرفه پژوهشی برتر و یک ایده برتر و دو نفر فناور برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043377

وب گردی

وب گردی