دانشجویانی که در جریان اعتراضات دی۹۶ دستگیر شده بودند، عفو شدند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در جایی که برای زندانی شدن یک دانشجو به دلیل مواجهه شدن با قانون، بسیاری اعتراض می‌کنند، کسی از آزاد شدن این دانشجوها اظهار خوشحالی نکرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: جریان دانشجویی، جریان مطالبه‌گر، جریان فریادکننده و جریان موذن جامعه برای تمامی موضوعاتی است که مربوط به نیاز جامعه است.

رستمی افزود: موضوع فساد و فسادستیزی ارتباط مستقیمی با سطح آگاهی‌های جامعه دارد که دانشجو باید بخش آگاه‌تر جامعه باشد.

وی روحیه مطالبه‌گری دانشجویان را روحیه ارزشمندی برشمرد و افزود: اگر می‌گوییم سیستم اجرایی کشور یا سیستم قانون‌گذاری کشور و یا سیستم قضایی کشور ممکن است دچار فساد شود، اگر این نقد را داشتیم حتماً راهکاری برای برون رفت از این خطر را باید ارائه دهیم.

رستمی قم
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید فضای آزاداندیشی در لایه‌های جدی‌تر و استفاده از کرسی‌های نقد و نظریه پردازی، ارائه دیدگاه در موضوعات عمیق‌تر را مورد توجه و مطالبه در تصمیم‌گیری‌ها مهم برشمرد.

رستمی مطالبه‌گری را جزء رسالت‌های دانشجویان برشمرد و گفت: فضای دانشگاه باید برای حل یک مسئله، نظریه‌پرداز باشد.

وی بیان کرد: آنچه را که ما باید نگران آن باشیم این است که جریان‌هایی تلاش دارند ما را نسبت به نقاط قوت خودمان، بی‌اعتماد و بی‌باور و نسبت به نقاط ضعف‌مان جدی و باورمند قرار دهند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: جریان‌هایی قصد دارند مجموعه‌های دارای قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کنند و ما را نسبت به داشته‌های خودمان بی‌اعتماد کنند.

وی افزود: مواظب باشیم ضمن این‌که حق را مطالبه می‌کنیم، ضمن این‌که سکوت را فریاد می‌کشیم و این سکوت را می‌شکنیم و اگر ناکارآمدی می‌بینیم، در مقابل آن می‌ایستیم، در کنار آن نیز باید نقطه امید بخشی، نقطه معرفی نقاط قوت و توانمندی‌ها را در کنار نشان دادن آسیب‌ها برای پیشبرد کشور داشته باشید.

رستمی قم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهارکرد: در جایی که برای زندانی شدن یک دانشجو به دلیل مواجهه شدن با قانون، بسیاری اعتراض می‌کنند، کسی از آزاد شدن این دانشجوها اظهار خوشحالی نکرد، یعنی جریانی در کشور وجود دارد که دوست دارند دانشجوها زندانی باشند اما از آزادی آن‌ها خیلی خوشحال نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام رستمی افزاد: تعدادی دانشجو در قضایای مختلف در اعتراضات دی ماه ۹۶ با عنایات مقام معظم رهبری و البته پیشنهاد آقای رئیسی آزاد شدند، اما بازتابی در بین کسانی که خود را مدافع بچه‌های دانشجو می‌دانستند، ندیدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043381

وب گردی

وب گردی