دفتر کنسولی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه کردستان افتتاح شد

سی‌ویکمین مرکز ارائه خدمات کنسولی به دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه کردستان گشایش یافت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سازمان امور دانشجویان، سی و یکمین مرکز ارائه خدمات کنسولی به دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ایران در دانشگاه کردستان راه اندازی شد. عبدالحمید علیزاده در نشست افتتاح دفتر امورکنسولی دانشجویان غیرایرانی استان کردستان گفت: ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در ۴۳ مرکز دانشگاهی پویا در مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: استان کردستان پانزدهمین استان کشور از لحاظ تعویض اختیارات امور کنسولی از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها است و در حال حاضر تمام این امور در بیش از نیمی از استان های کشور در راستای تمرکز زدایی به دانشگاه ها تفویض شده است.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: در حوزه آموزش عالی و موارد مرتبط با روابط بین‌الملل و دانشجوی خارجی اگر امروز دانشگاه کردستان در رنکینگ بین‌المللی در رتبه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ قرار گرفته است، نشان دهنده فعالیت و اقدامات مثبت مجموعه دانشگاهی این استان است.

علیزاده با بیان اینکه در جهان شاخص‌های بسیاری برای ارزیابی از لحاظ اینکه کدامین دانشگاه قابلیت کسب رنکینگ‌های بین‌المللی را دارد مطرح است و تصریح کرد: خرسندیم که در دل این آب و خاک، کردستان به چنین درجه و اعتباری رسیده است.

وی به سه ویژگی مهم دانشگاه کردستان در پذیرش و جذب دانشجوی خارجی اشاره کرد و افزود: دانش آموخته شدن تعداد بسیاری از دانشجویان خارجی و اهدای سند دانشنامه به این دانشجویان، برگزاری ۴ دوره آزمون سامفا (آزمون بسندگی زبان فارسی) و تنوع فعالیت های بین المللی، از جمله این خصوصیات بارز است.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در معادلات اجتماعی نقش مهمی دارند، گفت: باید عمده‌ترین تصمیم‌سازی‌های اجتماعی در محیط دانشگاهی اتفاق بیافتد.

وی گفت: دانشگاه کردستان در مسیر بین المللی سازی در آموزش عالی در کشور پیشرو است.

علیزاده با بیان اینکه ضرورت‌های بین‌المللی‌سازی در حوزه داخلی شامل اسناد بالادستی، زیرساختها و فرایندهاست، خاطرنشان کرد: تاکنون از ۱۲۹ ملیت، دانشجوی خارجی برای تحصیل به ایران آمده‌اند که از این تعداد عده‌ای فارغ‌التحصیل و تعدادی هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

وی در راستای رشد پذیرش دانشجوی خارجی، ماموریت سپاری به دانشگاه‌ها، تمرکز زدایی و ارائه خدمات در بستر الکترونیک را از جمله اهداف و برنامه‌های مهم وزارت علوم شمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043394

وب گردی

وب گردی