همایش کانون‌های همیار سلامت دانشجو برگزار می‌شود

همایش‌های کانون‌های همیار سلامت با همکاری مراکز مشاوره دانشجویی سراسر کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر از اواخر آبان تا دی ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سازمان امور دانشجویان، اولین همایش کانون‌های همیاران سلامت روان- یاریگران زندگی با حضور مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، در دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان و تهران برگزار شد. منصوره سادات صادقی، مهمترین هدف این همایش‌ها را ارتقای سواد سلامت روانی اجتماعی جامعه دانست.

وی با توجه به ابعاد سلامت سه عامل فردی، اجتماعی و محیطی را آسیب زننده به سلامت روانی دانشجویان دانست و تاکید کرد: با توجه به پیش رو بودن هفته خودمراقبتی و تعریف آن با توجه به جایگزینی باورهای سازنده و یادگرفتن مهارت‌ها می‌توان سواد سلامت روانی اجتماعی را با خود مراقبتی افزایش داد.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: یکی از عواملی که بر سلامت روان تاثیر دارد ارتباط با خانواده‌ها بوده و حمایت و نظارت اصولی خانواده‌ها در ایران یکی از مهمترین راه‌های ارتقای سلامت روانی اجتماعی در دانشجویان است.

همچنین افتتاحیه همایش کانون‌های همیار سلامت روان-یاریگران زندگی دانشگاه تهران که با حضور منصور سادات صادقی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، برگزار شد و از خانواده دانشجوی همیار سلامت روان دانشگاه علوم انتظامی امین که به افتخار شهادت نائل آمده بود، تقدیر و قدردانی شد.

در این همایش، دانشجویان با ارائه گزارشی از دستاوردهای یک ساله خود در قالب پوستر، فرصتی را جهت تعامل و انتقال تجربه فراهم آورده و نقطه نظرات و برنامه‌های خود را تشریح کردند.

همچنین با شرکت در میزگردهای تخصصی چهارگانه به تبادل نظر در زمینه نقش همیاران در افزایش نشاط اجتماعی فضای دانشگاه، پیشگیری از اعتیاد، آگاهی بخشی و پیشگیری از ایدز و نیازهای آموزشی همیاران پرداختند.

در پایان این همایش از سه کانون برتر دانشگاه های منطقه یک که توسط هیأت داوران و بر اساس معیارهای مشخص، برگزیده شناخته شدند با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

همایش کانون‌های همیار سلامت با همکاری مراکز مشاوره دانشجویی سراسر کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر از اواخر آبان تا دی ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043396

وب گردی

وب گردی