کمبودها برطرف شد/آمادگی چند برابری شهرداری برای مواجهه با برف

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در روز شنبه و در مواجهه با شرایط برفی کمبودهایی وجود داشت گفت: برای بارش بعدی برف و نزولات آسمانی آمادگی شهرداری تهران چند برابر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، در خصوص پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش نزولات جوی در ابتدای روز دوشنبه و آمادگی شهرداری تهران برای پاکسازی معابر گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بعد از اتفاقاتی که روز شنبه و پس از بارش برف سنگین در تهران افتاد، مدیریت شهری نقاط آسیب‌زا و مشکلات مقابله با این شرایط را احصا کرده و برای رفع آنها برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده است.

وی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آن روز متاسفانه قصور و تقصیرهایی هرچند کوچک انجام شد که همین کوتاهی‌ها باعث شد شرایط نیمه بحرانی به بحرانی تبدیل شد و برای مردم مشکلات عدیده‌ای ایجاد شد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این رو شرایط و برنامه‌ریزی‌ها بهتر شده و چندین برابر روز شنبه آمادگی و توان مدیریت شهری افزایش یافته است.

عطایی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امکانات و ماشین‌آلات برف‌روبی برای مواجهه با بارش برف چندین برابر شده است و محل استقرار ماشین‌های برف‌روب و تجهیزات مشخص شده و به مناطق 22گانه اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در روز شنبه برخی از هموطنان از خالی بودن مخازن زرد رنگ مخصوص نگهداری شن مخصوص گلایه‌مند بودند، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این گلایه، گلایه به‌حقی بود، هرچند که ما فکر نمی‌کردیم حجم استفاده از این شن‌ها آنقدر زیاد باشد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران افزود: از این رو به تمام مناطق دستور دادیم تا سرکشی منظمی به این مخازن داشته باشند و در صورت خالی شدن، سریعا آنها را پر کنند.

عطایی اضافه کرد:‌ این شن‌ها برای استفاده شهروندان است و هیچ محدودیتی برای برداشتنش از سوی شهروندان وجود ندارد، زیرا شهروندان این شن‌ها را برده و احتمالا در معابر فرعی پخش می‌کنند و این نه‌تنها مشکلی ندارد، بلکه به ماموریت‌های شهرداری هم کمک کرده و ما از مردم هم بابت این موضوع تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنین محل‌های دپوی شن مخصوص هر منطقه و نواحی مختلف پر شده و به شهرداران تاکید شده که بیش از نیاز حتی شن مخصوص نگه دارند تا در صورت نیاز با کمبود مواجه نشوند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما امیدواریم با توجه به مجموعه اقداماتی که اندیشیده شده است و همچنین کوتاهی‌هایی که برطرف شده است، فردا و تا آخر هفته مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود و شهرداری بتواند سرویس‌دهی مطلوبی به مردم داشته باشد.

عطایی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ البته این نکته را هم به شهروندان یادآور می‌شویم که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است دمای هوا بیش از گذشته کاهش یابد و همین امر نگرانی ما را برای یخ‌زدگی معابر نگران می‌کند که از شهروندان می‌خواهیم در عبور و مرور دقت بیشتری داشته باشند، هر چند که خدمت‌گزاران آنها در شهرداری اقدام به پاشیدن شن مخصوص و نمک به میزان کافی خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043412

وب گردی

وب گردی