برخورد شهرداری با مسافربرهای شخصی

معاون شهردار تهران از برخورد شهرداری با مسافربرهای شخصی خبر داد و گفت: در این زمینه برنامه داریم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: در پی ابلاغ رسمی دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر از سوی وزارت کشور، صبح امروز ۲۶ آبان قرارداد همکاری بین «اسنپ» و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منعقد شد و فعالیت اسنپ نیز در پایتخت به‌طور قانونی رسمیت یافت.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در مراسم امضای این قرارداد با اشاره به اینکه پس از یک سال مذاکره، قرارداد همکاری با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوشمند مسافر به ثمر نشست، تصریح کرد: شهروندان از نحوه‌ تاکسی‌های اینترنتی رضایت دارند ازاین‌رو مدیریت شهری به‌عنوان منتخبین مردم حمایت از نوآوری و توسعه خدمات هوشمند به مردم، حمایت خواهد کرد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه اجرای دستورالعمل فوق، گام مهمی در مسیر ضابطه‌مند شدن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی است گفت: اکنون بر اساس دستورالعمل فوق و تعاملی که بین تمامی ذینفعان صورت گرفته، سیاست‌های کلی و ضوابط یکپارچه‌ای در ارائه خدمات هوشمند مسافر اجرایی شده است.

پورسیدآقایی ادامه داد: هیچ‌گاه تاکسی‌های اینترنتی را رقیب تاکسیرانی ندانسته‌ایم بلکه معتقدیم این‌ها ۲ مُد حمل‌ونقل عمومی و مکمل یکدیگرند که به‌نوعی توانسته‌اند استفاده از خودروهای شخصی را در سطح شهر کاهش دهند.

معاون شهردار تاکید کرد: هرگونه ساماندهی و ضابطه‌مند شدن شرکت‌های تاکسی اینترنتی به‌مراتب بهتر از حرکت آزادانه‌ی مسافربرهای شخصی است، تصریح کرد: با اجرای این دستورالعمل و قراردادهای منعقدشده با شرکت‌های تاکسی اینترنتی حتما فشار بیشتری برای جلوگیری از فعالیت خودروهای مسافربر شخصی اعمال خواهیم کرد.

وی گفت: در گذشته برای برخورد با مسافربرهای شخصی همیشه این دغدغه وجود داشته که شاید فرد، شغلی نداشته و از این طریق امرار معاش می‌کند اما اکنون یک پاسخ روشن داریم که با عضویت در شرکت‌ها و در قالب تاکسی‌های اینترنتی ساماندهی و ضابطه‌مند شوند.

پورسیدآقایی در ادامه به موضوع سهمیه‌بندی سوخت اشاره کرد و گفت: در سهمیه‌بندی سوخت به خودروهای تاکسی اولویت داده شد، ازاین‌رو هیچ افزایش نرخی در تاکسی نخواهیم داشت درعین‌حال که سعی شده با تخصیص سهمیه از سوی وزارت کشور به تاکسی‌های اینترنتی هم افزایش قیمتی در ارائه خدمات آن‌ها صورت نگیرد.

معاون شهردار تهران ضابطه‌مند شدن فعالیت‌ها را مهم‌ترین رکن دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی دانست و گفت: گرچه بسیاری تلاش کردند موضوع بهای خدمات را در این دستورالعمل پررنگ جلوه دهند اما معتقدم بهای خدمات، موضوعی فرعی است چراکه سهم در نظر گرفته‌شده در مقابل هزینه‌هایی که شهرداری‌ها برای توسعه حمل‌ونقل عمومی دارند بسیار ناچیز است. درعین‌حال نیز حداقل بهای خدماتِ در نظر گرفته‌شده نیز در توسعه حمل‌ونقل عمومی شهرها هزینه خواهد شد.

ژوبین علاقبند، مدیرعامل شرکت خدمات هوشمند مسافر«اسنپ»تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی نقش عمده‌ای در حمل‌ونقل شهری دارند، مواردی در دستورالعمل دارای ابهام بود که طی جلسات متعدد با وزارت کشور و معاونت علمی رئیس‌جمهور رفع ابهام شده و امروز دستورالعمل فوق، ابلاغ و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت هم‌زمان ارزش‌افزوده و ثبت اطلاعات کاربران در سامانه سماس، جزو دغدغه‌های مطرح‌شده در دستورالعمل بود تصریح کرد: خوشبختانه این مساله رفع ابهام شده است.

علاقبند آغاز همکاری مشترک اسنپ و شهرداری تهران را به فال نیک گرفت و گفت: قرارداد همکاری ۱۵۰ شهر دیگر که اسنپ در آن فعالیت دارد نیز امروز برای شهرداری‌ها ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043415

وب گردی

وب گردی