مادر شهیدان «بی‌نوا» به فرزندان شهیدش پیوست

 مادر شهیدان «صلاح الدین و سحر بی نوا»  به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرحومه «راجعه نیسی اصل» مادر شهیدان خردسال دفاع مقدس، «صلاح الدین و سحر بی‌نوا» به علت کهولت سن و بیماری در سن ۶۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندانش شهیدش پیوست.
مراسم تشییع آن مرحومه روز شنبه ۲۵ آبان با حضور رییس بنیاد آبادان و اقشار مختلف مردم برگزار و پیکر وی در قطعه صالحین گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
شهیدان خردسال صلاح الدین و سحر بی‌نوا در ۵ مهر سال ۵۹ در آبادان بر اثر بمباران هوایی دشمن متجاوز بعثی به فیض شهادت نائل آمدند.

اردوی آموزشی و زیارتی همسران جانبازان برگزار شد

حجت الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همسران معزز جانبازان در تأمین آسایش، آرامش، رفاه و امنیت خاطر جانبازان و فرزندان آن‌ها دارای نقش به سزایی هستند، گفت: همسران جانبازان تأثیر شگرفی در حفظ و ارتقای روحیه ایثار و فداکاری و تربیت نسلی ایثارگر و معتقد دارند و در حقیقت وظیفه و رسالتی بس دشوار و پیچیده دارند که توانایی‌ها و مهارت‌های ویژه و خاصی را می‌طلبد.

وی افزود: همسران جانبازان در گذران زندگی روزمره خویش نیز با مسائل بی‌شمار و عدیده‌ای روبرو می‌شوند و آموزش و توانمندسازی آن‌ها برای مداخله فعال به‌عنوان عامل تأثیرگذار در بهبود عملکرد خانوادگی ضرورت پیدا می‌کند.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در راستای برگزاری دوره‌های آموزش خانواده و با عنایت به نقش و تأثیر این دوره‌ها بر سلامت و بهداشت روانی، پس از تعیین و اولویت‌بندی نیازهای آموزشی جامعه هدف با بهره‌گیری از ظرفیت برنامه‌های اردویی و سفرهای زیارتی، این برنامه آموزشی در خصوص ۲۲۰ نفر از همسران جانبازان سراسر کشور با اولویت همسران جانبازان اعصاب و روان از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ آبان در مشهد مقدس اجرا شد.
حجت‌الاسلام هنرمند با اشاره به برگزاری دو کارگاه آموزشی به مدت ۴ ساعت گفت: در جلسه اول کارگاه آموزشی معاون محترم فرهنگی و آموزشی حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی راد در زمینه بهداشت و سلامت روان سخنرانی داشتند و در جلسه دوم کارگاه آموزشی نیز دکتر قجاوند به تدریس عناوین آموزشی مهارت‌های تاب‌آوری و شادکامی در مواجهه با رویدادهای سخت زندگی پرداختند که مطالب آموزشی مربوطه به‌صورت کارگاهی، بحث گروهی، ایفای نقش و دریافت تجربیات مؤثر شرکت‌کنندگان در مورد مسائل و مشکلات و ... ارائه شد.
وی ادامه داد: در این اردوی آموزشی برنامه‌های متنوع دیگری نیز از قبیل زیارت حضرت امام رضا (ع)، برنامه‌های تفریحی و فرهنگی، مشاوره‌های فردی و ارائه راهنمایی‌های کاربردی به شرکت‌کنندگان، خدمات مددکاری فردی و پرسش و پاسخ در کارگاه آموزشی اجرا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043424

وب گردی

وب گردی