درگیری شدید ارتش سوریه و «جبهه‌ النصره» در حومه «لاذقیه»

ارتش سوریه و گروهک «جبهه النصره» به شدت در ریف شمالی لاذقیه با یکدیگر درگیر شدند.

به کگزارش گروه بین الملل ایسکانیوز نیروهای ارتش سوریه و گروهک «جبهه النصره» با یکدیگر درگیر شده‌اند که در پی آن، تعدادی از طرفین درگیر کشته و زخمی شدند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه- نزدیک به معارضان- مدعی شد که در این درگیری‌ها چهار نفر از نیروهای ارتش سوریه و یک نفر از عناصر جبهه‌النصره کشته و شماری از طرفین هم زخمی شدند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، گروه مزبور افزود: «این درگیری‌ها در محور "کبانه" در جبل الاکراد واقع در ریف شمالی لاذقیه صورت گرفت».

جبهه النصره در شمال شرقی لاذقیه رشته کوه‌های راهبردی «کبانه» را در اشغال خود دارد که در صورت تسلط ارتش سوریه بر آن، به نزدیکی منطقه «جسر الشغور» در ریف جنوبی ادلب خواهند رسید و از نظر آتشباری بر چند شهرک در منطقه «سهل الغاب» در ریف غربی حماه مسلط خواهد شد.

اهمیت منطقه کبانه و تسلط بر آن که در سلسله کوه‌های شمال شرق ریف لاذقیه واقع است، دسترسی ارتش سوریه را از مناطق بداما، السرمانیه، النجیه و کندا که مشرف به سهل الغاب است، به جسر الشغور فراهم می‌کند و بدین ترتیب راه کمک‌رسانی به تروریست‌های ادلب از مرزهای ترکیه قطع می‌شود.

ریف شمالی لاذقیه که یکی از مهمترین پایگاه «هیات التحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در سوریه محسوب می‌شود، از آوریل سال گذشته میلادی تاکنون، شاهد درگیری بین ارتش سوریه و تروریست‌های وابسته به این گروهک است.

کد خبر: 1043448

وب گردی

وب گردی