واکنش عضو هیئت رئیسه مجلس به طرح تشکیل یک استان جدید

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی طرح تعدادی از نمایندگان برای تشکیل استان مازندران غربی را دارای جنبه انتخاباتی دانست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تشکیل استان مازندران غربی، گفت: بنده مخالف این طرح هستم و معتقدم این طرح عجولانه، ناپخته و انتخاباتی است.

وی افزود:این طرح در بدترین زمان ممکن مطرح شده است و جز ایجاد دو‌دستگی و نفاق و سست کردن وحدت مردم در آستانه انتخابات، هیچ اثر دیگری ندارد.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه این طرح ضعیف است و اکثر نمایندگان استان با آن مخالف هستند، ادامه داد: از طرف دیگر این طرح به‌صورت عادی در مجلس اعلام وصول شده و با توجه به حجم طرح‌ها و لوایح که در نوبت رسیدگی جلسه علنی قرار دارد، قطعاً به عمر مجلس دهم نمی‌رسد، به همین دلیل می‌توان گفت این طرح انتخاباتی است.

یوسف‌نژاد با تأکید بر اینکه طرح مذکور با بند (2) ماده (4) قانون تدوین و تنقیح قوانین کشور مغایرت دارد، تصریح کرد: همچنین این طرح با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد که این اصل تأکید می‌کند که طرح‌ها نباید برای دولت بار مالی داشته باشد، این در حالی است که این طرح بار مالی برای دولت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: این طرح با سیاست‌های کلی نظام و سند چشم‌انداز همخوانی ندارد و بر‌اساس ماده 140 آئین‌نامه داخلی به‌دلیل داشتن بار مالی و هزینه عمومی وجاهت طرح در جلسه علنی را ندارد.

وی با بیان اینکه در این طرح به‌گونه‌ای آمده که استان مازندران غربی ایجاد شود که گویا یک استان به‌نام مازندران‌شرقی وجود دارد، گفت: از طرف دیگر انتخاب یک شهرک به‌عنوان مرکز استان با تبصره (2) ماده (9) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری در تضاد است که می‌گوید باید مرکز استان از همه جوانب مناسب‌ترین شهر باشد.

یوسف‌نژاد در پایان تصریح کرد: بهتر بود این طرح ابتدا در مجمع نمایندگان استان بررسی و بعد مطرح می‌شد تا شائبه‌بر‌انگیز نباشد و باعث انشقاق نشود.

تسنیم

کد خبر: 1043463

وب گردی

وب گردی