جشنواره «کار و کشف فرصت» نیمه دوم آذرماه برگزار می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری جشنواره «کار و کشف فرصت» از 16 تا 20 آذرماه خبر داد.

پیام نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات جشنواره کار و کشف فرصت، گفت: در این جشنواره صنعتگران با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان، نیاز کاری، اشتغال و همچنین نیاز صنعتی و پژوهشی خود را مطرح می‌کنند. در این جشنواره دانشجویان نیز آمده و با صنعتگران صحبت و تفاهم‌نامه منعقد خواهند کرد تا نیازهای آن‌ها را برطرف کنند.

او با بیان این که طرح پویش نیز در همین راستا است ادامه داد: هدف جشنواره کار این است تا آن‌هایی که اعلام نیاز کردند با دانشجویان ملاقات و مصاحبه کرده و تیپ قراردادها را نیز مشخص کنند و در همان راستا تفاهم نامه‌ای منعقد و کار آغاز می‌شود. ضمن این که دانشجویان نیز کار را شروع کرده و در صنعت، مرحله آزمایشی کار خود را انجام خواهند داد. تیمی با تجربه، متشکل از روانشناس، متخصص و صنعتگران مصاحبه‌های لازم را انجام داده و موضوع را بررسی کردند و حالا دانشجویان به صنعتگران معرفی می‌شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری «همایش پویش» نیز خبر داد و گفت: همایش پویش برای دانشجویان باغبانی و گیاه‌پزشکی برگزار شد تا دانشجویان در فضای دانشگاه کار را آغاز کنند و این روند نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

او در پاسخ به این سوال که تاکنون چه صنایعی پای کار آمده‌اند، گفت: اتاق بازرگانی اصفهان در جشنواره کار و کشف فرصت شرکت خواهند کرد؛ همچنین انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان و فضای سبز و سازمان پارک‌ها و شهرداری نیز برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند تا در این کار وارد شوند. برخی از کارخانجات و صنایع دیگر از کشاورزی و مکانیک گرفته تا علوم انسانی و حسابداری نیز در جشنواره کار حضور پیدا خواهند کرد.

نجفی اظهار کرد: محوریت برنامه هفته پژوهش استان اصفهان نیز همین جشنواره کار و کشف فرصت است؛ همچنین علاوه بر جشنواره پژوهشی تهران یک جشنواره پژوهشی نیز در استان اصفهان برگزار و در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان نیز حضور خواهیم داشت. یک سری کارگاه‌های فناوری و نوآوری نیز برای این که بحث فعالیت‌های فناوری و سراهای نوآوری تببین شوند، تشکیل می‌شود. اولین سری این کارگاه‌ها دو هفته گذشته با حضور معاونان علم و فناوری استان اصفهان برگزار شد که در این کارگاه بخش‌های مربوط به پژوهش و فناوری از جمله شیوه نامه اقتصاد دانش‌بنیان تدریس و آموزش داده شد و قرار است این کارگاه برای کارکنان، دانشجویان و اعضای هیات علمی در واحدهای استان نیز در آذرماه برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043490

وب گردی

وب گردی