4‌درصد دختران از دسترسی به خدمات آموزشی ابتدایی محروم هستند

معاون رئیس جمهور‌ در امور‌ زنان و خانواده گفت: ۳۸‌درصد دختران از دسترسی به خدمات آموزشی ابتدایی محروم بودند که در حال حاضر این عدد به کمتر از ۴‌‌درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معصومه ابتکار در همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز که صبح امروز در هتل‌پارسیان آزادی برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌هایی که با اختیار و آگاهی انتخاب می‌کنند، از خودشان می‌گذرند، حتی اگر خودشان نیاز داشته باشند‌. این افراد از توان مالی و جانی خود برای‌ پیشبرد علم و دانش در کشور استفاده می‌کنند.

وی‌ ادامه داد: عمل صالح در ابتدا برای انسان‌ها می‌ماند و پس از آن برای آینده و کشور ایران موثر واقع می‌شود. باید به نقش زنان در جامعه بیشتر توجه شود.

معاون رئیس جمهور‌ در امور‌ زنان و خانواده گفت: پس از انقلاب، گام‌های بزرگی در آموزش عالی رخ داد و شاهد برداشتن گام‌های بزرگ در این حوزه بوده‌ایم. به گفته ارزیابان شاخص‌های پیشرفت به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: ۳۸درصد دختران از دسترسی به خدمات آموزشی ابتدایی محروم بودند که در حال حاضر این عدد به کمتر از ۴‌درصد رسیده است. جمعیت دختران بازمانده از تحصیل سه تا چهار برابر پسران است. در این شرایط نمی‌توان از نقش خیرین مدرسه‌ساز غافل شد. این افراد برای برقراری عدالت آموزشی تلاش می‌کنند.

ابتکار افزود: باید برای دختران و پسران خدمات آموزشی برابر برقرار کنیم. امیدوارم بتوانیم از حمایت ویژه خیرین در این زمینه بهره‌مند شویم.

معاون رئیس جمهور‌ در امور‌ زنان و خانواده گفت: کیفیت مدارس از نظر مقاوم‌سازی، حفظ محیط زیست، مدیریت پسماند، توجه به هویت ایرانی در معماری و هوشمندسازی مدارس باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش به مهارت‌های زندگی توجه ویژه‌ای داشته‌ است، مهارت‌های زندگی برای دانش‌‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در حال حاضر توجه به مهارت‌های‌ کار و کارآفرینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، هر دانش‌آموز باید در‌ مدرسه‌ای شرکت کند که بتواند در کنار تحصیل‌ یک مهارت یاد بگیرد تا پس از اخد مدرک دیپلم بتواند به جامعه وارد شود. در کنار آموزش‌های رسمی نیازمند مهارت‌افزایی برای جوانان هستیم، این مهارت‌افزایی می‌تواند به وضعیت اقتصادی جامعه و اشتغال‌آفرینی کمک کند.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1043533

وب گردی

وب گردی