شهرداری در 7 ماه گذشته چقدر درآمد داشته است؟

عضو شورای شهر تهران گفت: کسب درآمد در شهرداری در 7 ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه درسال قبل 4 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسن رسولی در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر در باره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران گفت: شهرداری بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی ماهانه خود نسبت به تامین منابع در سقف بیش از 15 میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم کند تا تعادل میان مصارف و منابع برقرار کند.

وی افزود:‌در مهر امسال شهرداری تهران توانسته مبلغ 12.177 میلیارد ریال معادل 78 درصد درآمد حاصل کند که از کل درآمدهای مهر 87 درصد نقد و 13 درصد غیرنقد است. همچنین از کل درآمد نقد وصولی 53 درصد آن پایدار و 47 درصد ناپایدار است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درآمد پایدار آن دسته از درآمدهای شهرداری است که از دو خصیصه تداوم پذیری و حفظ کیفیت محیط شهری برخوردار باشد، گفت: دریافت عوارض نوسازی، توسعه عمران، عوارض مشاغل، عوارض پسماند وعوارض خودرو از درآمدهای پایدار است.

رسولی گفت:‌درآمد ناپایدار ثبات ندارد و وابسته به وضعیت ساخت وساز و سایر شرایط اقتصادی است. همچنین عوارض ساختمانی، تثبیت تجاری، تخلفات ساختمانی و جرایم ماده 100 از جمله مهمترین درآمد ناپایدار به شمار می‌شود

وی گفت: شهرداری تهران در بخش مصارف نیز تا سقف 14.438 میلیارد ریال اجازه هزینه‌کرد داشته است که با اعلام مبلغ 11.277 میلیارد هزینه ثبت شده در این ماه معادل 78 درصد مصارف خود را ثبت کرده است که از این مبلغ 95 درصد به صورت نقدی و 5 درصد غیرنقدی است.

عضو شورای شهر در مورد عملکرد حساب درآمد وهزینه 7 ماهه گفت: در این هفت ماه امسال شهرداری مبلغ 89.079 نیز میلیارد ریال درآمد حاصل کرده که کسری عملکرد 20.744 میلیارد ریال معادل 19 درصد نسبت به بودجه مصوب داشته است.

رسولی گفت: از کل درآمد 7 ماهه 81 درصد نقد و 19 درصد غیرنقد است و از کل درآمد نقدی وصولی 37 درصد پایدار و 63 درصد درآمد ناپایدار بوده است.

وی گفت:‌کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش پیدا کرده و ثبت هزینه‌ها در دفاتر مالی طی 7 ماه اخیر 77 درصد رشد داشته است.

رسولی گفت: تحقق بودجه غیرنقد در مقایسه با نیمه اول سال از 20 درصد به 19 درصد کاهش پیدا کرده است که جبران این عقب افتادگی در سطح 30 درصد سهم بودجه مصوب مستلزم فعالیت‌های جبرانی عاجل از سوی شهرداری نیاز دارد.

عضو شورای شهر گفت: بر مبنای عملکرد درآمد و هزینه‌های شهرداری مشخص شده ماه‌های سختی را پیش رو داریم که تغییر رویکرد و اتخاذ تصمیمات کلیدی در این حوزه نه از جنس انتخاب و اختیار بلکه اجتناب ناپذیر است. لذا از آنجاییکه ظرفیت‌های بالقوه درآمد زایی کشور متنوع و پرشمار است مدیریت و تصمیم‌گیری شجاعانه و واقع‌بینانه نیاز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043551

وب گردی

وب گردی