افزایش استقبال از ناوگان عمومی جاده ای با اصلاح‌ قیمت بنزین

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری با بیان اینکه با اصلاح قیمت بنزین استقبال از ناوگان عمومی جاده‌ای افزایش یافته است، گفت: هیچ گزارش خاصی مبنی بر توقف تردد ناوگان عمومی بین‌شهری نداریم و ترددها به صورت منظم در حال انجام است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داریوش باقرجوان با بیان اینکه هیچ گزارش خاصی از توقف تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری نداشته‌ایم گفت: ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه‌ مثل گذشته به جابه‌جایی مسافران جاده‌ای مشغول هستند و گزارشی مبنی بر اینکه تردد این ناوگان در برخی استان‌ها متوقف شده باشد، نداریم.

وی با اشاره به مصوبه اصلاح نرخ بنزین ادامه داد: با واقعی‌تر شدن نرخ بنزین، استفاده از حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای توجیه‌پذیرتر شده و بهره‌وری ناوگان مسافری جاده‌ای افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ضریب اشغال صندلی ناوگان امروز مناسب‌تر از گذشته شده است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در روزها و ماه‌های آینده میل مردم به حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای که حمل‌ونقلی ایمن و روان است، افزایش یابد و قطعاً با ارتقای خدمات، اعتماد مردم به این ناوگان هم افزایش می‌یابد.

باقرجوان اضافه کرد: به هر حال با واقعی‌تر شدن قیمت بنزین در کنار ارتقای خدمات مورد نیاز مردم در ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای، استقبال از این ناوگان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه خدمات حمل‌ونقل عمومی در جاده‌ها کاملاً غیردولتی است، اضافه کرد: این خدمات توسط‌ تشکل‌های تعاونی، تشکل‌های خصوصی، شرکت‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران در بخش شرکت‌ها، ناوگان و راننده‌ها ارائه می‌شود و اصلا دولتی نیست‌، این برای حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای نقطه قوتی محسوب می‌شود و در جهت توسعه نیز شرایط را آسان‌تر می‌کند.

جزئیات سهمیه سوخت 7 روز باقی‌مانده تا آذرماه مربوط به سواری کرایه

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره ناوگان سواری کرایه بین‌شهری و سهمیه سوخت آنها گفت: همان‌طور که از قبل اعلام شد 750 لیتر سهمیه سوخت ماهیانه به این ناوگان اختصاص یافته است.

باقرجوان ادامه داد: البته قرار بود بابت این 7 روز تا آذر ماه نیز سهمیه سوخت این ناوگان به کارت آنها افزوده شود اما طبق اعلام ستاد مدیریت مصرف سوخت سهمیه این 7 روز نیز با سهمیه آذر‌ماه یکجا واریز می‌شود و فعلاً در این چند روز تا ابتدای آذر ماه این ناوگان از سوخت آزاد یا همان سهمیه 60 لیتر خود استفاده می‌کنند.

ونقل گفت: در کنار سهمیه بنزین ماهانه 750 لیتری ناوگان سواری کرایه جاده‌ای، ‌حدود 115 لیتر هم بابت این 7 روز به کارت سوخت آنها واریز می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1043560

وب گردی

وب گردی