رزمایش «ذوالفقار ولایت» متناسب با تهدیدات منطقه اجرا می‌شود

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش ذوالفقار ولایت از نظر آموزش‌های نوین متناسب با تهدیدات منطقه به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی در حاشیه برگزاری رزمایش ذوالفقار ولایت، گفت: این رزمایش با حضور یگان‌های متحرک هجومی شامل، تیپ ۴۰، تیپ ۴۱، تیپ ۳۲۱، یگان های پهپاد و گروه ۴۳۳ مهندسی، با پشتیبانی بالگرد های هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور به صورت تک شبانه و روزانه برگزار شد.

وی با اشاره به تغییر ساختار نیروی زمینی از یگان های پیاده مکانیزه به متحرک هجومی گفت: برابر ساختار جدید نیروی زمینی ارتش یگان های متحرک هجومی خود را به تجهیزات جدید مجهز کرده و نیاز بود برای ارتقا توانمندی و آمادگی دفاعی یگان های مستقر در منطقه شمال غرب رزمایشی را در دو حوزه تک شبانه و روزانه برگزار کنیم تا بتوانیم اهداف از پیش تعیین شده را که ترسیم کرده ایم به آن دست یابیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: رزم شبانه با حضور یگان های شرکت کننده در شرایطی در منطقه شمال غرب برگزار شد و با توجه به شرایط جوی و برودت هوای منطقه، یگان ها را مورد آزمایش قراردادیم و بحمدلله یگان‌ها تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته اند.

امیر نعمتی ادامه داد: یگان های شرکت کننده در این رزمایش، تجهیزات و دستآوردهای چند سال اخیر نیروی زمینی ارتش را مورد استفاده قرار دادند و از نظر آموزش های نوین متناسب با تهدیدات منطقه این رزمایش به مرحله اجر درآمد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری رزمایش با برپایی بیمارستان صحرایی و طرح های مردم یاری روستاهای اطراف منطقه رزمایش مورد خدمت رسانی قرار گرفتند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بیمارستان صحرایی در روستای آق بلاغ در منطقه خوی با حضور چندین پزشک متخصص کودکان، عفونی، زنان و زایمان، داخلی برپا شد که در این طرح مردمیاری پزشکان با حضور در مناطق روستایی به ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی پرداختند.

امیر نعمتی در پایان، پیام این رزمایش را برای دوستان صلح و آرامش و ایجاد امنیت خواند و گفت: این رزمایش برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران که همواره در تلاش هستند تا کشور به موفقیت بزرگ دست نیابد موجب بازدارندگی است.

کد خبر: 1043572

وب گردی

وب گردی