ادوار جنبش دانشجویی از نام تشکل‌ها برای جناح سیاسی هزینه نکنند

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دانشجویان با نام و عنوان خود می‌توانند عضو ائتلاف‌های انتخاباتی بشوند؛ اما نباید از نام جنبش دانشجویی برای فرد یا جناحی خاص هزینه کنند.

سجاد اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دانشجویان یازدهم بیان کرد: شوراها، ائتلاف‌‌ها و ستادهای انتخاباتی توسط احزاب سیاسی‌ در کشور برای تکمیل لیست کاندیداهای انتخاباتی مجلس شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه به ائتلاف‌های انتخاباتی خوش‌بین نیستیم، گفت: این ائتلاف‌ها معمولاً براساس کارآمدی بیشتر و خدمت به جامعه تشکیل نمی‌شود بلکه بیشتر جنبه جمع‌آوری آرا برای ورود به مجلس شورای اسلامی و کسب قدرت را دارد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: ائتلاف‌های جناح‌های سیاسی و ستادهای انتخاباتی در کشور به صورت نمایشی از دانشجویان یا جریان دانشجویی در شورای مرکزی خود استفاده می‌کنند.

اسدی افزود: ائتلاف‌های انتخاباتی که توسط احزاب سیاسی در دوران پیش از انتخاب تشکیل می‌شود باید در راستای مطالبات سیاسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور باشد؛ اما در سال‌های اخیر ائتلاف‌ها و لیست‌های انتخاباتی کارآرایی لازم را نداشتند و نهایتاً برای کسب آرا جوانان از ادوار جنبش دانشجویی یا دانشجویان استفاد می‌شود.

اسدی با تاکید بر اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از هیچ ائتلاف، جناح یا فرد خاصی در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: دانشجویان با نام و عنوان خود می‌توانند عضو ائتلاف‌های انتخاباتی باشند اما نباید از نام جنبش دانشجویی برای فرد یا جناح خاصی هزینه کنند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه نمی‌توان محدودیتی برای فعالیت ادوار دانشجویی در ستادهای انتخاباتی ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: ادوار جنبش دانشجویی می‌توانند برای حیات سیاسی و آینده خود هرگونه تصمیمی بگیرند به شرطی که در نشست‌های انتخاباتی خود را وابسته به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل یا جریانات دانشجویی معرفی نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043576

وب گردی

وب گردی