ادوار جنبش دانشجویی در انتخابات از نام اتحادیه‌ها سوءاستفاده نکنند

مسئول سیاسی و نقش‌آفرینی عمومی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخی از ادوار تشکل‌های دانشجویی از عنوان جنبش دانشجویی برای حمایت از یک جناح سیاسی سوء‌استفاده می‌کنند که متاسفانه این اقدام در انتخابات گذشته نیز به روندی نادرست تبدیل شده است.

علیرضا تسلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تشکیل ائتلاف‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اظهار کرد: برگزاری انتخابات یکی از ارکان اساسی مردم‌سالاری دینی است که در نظام جمهوری اسلامی نقطه کانونی نقش‌آفرینی مردمی نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید به انتخابات مجلس شورای اسلامی و هر انتخابات دیگری ورود پیدا کند، گفت: جریان دانشجویی باید به موضوع انتخابات به صورت صحیح و به‌هنگام وارد شود. نقش دانشجویان در برگزاری هر انتخاباتی از جمله مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، شورای شهر و ریاست جمهوری حائز اهمیت است.

سهم‌خواهی در قدرت، شایسته جنبش دانشجویی نیست

مسئول سیاسی و نقش‌آفرینی عمومی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: جریان دانشجویی اگر بنا به وظیفه انقلابی خود وارد انتخابات شود، امری پسندیده است؛ اما اگر به قصد سهم‌خواهی و شریک شدن در قدرت باشد، از سوی تشکل‌های انقلابی مورد تایید نیست.

وی با تاکید بر حفظ هویت مستقل و آزادگی جنبش دانشجویی عنوان کرد: اگر دانشجویان و عضو اتحادیه‌های دانشجویی بخواهند با شاخه‌های مختلف قدرت سهیم شوند، هویت مستقل آنها به‌صورت ناخودآگاه، تحت‌الشعاع قرار گرفته و در برهه‌های حساس نمی‌توانند سرباز به‌حق انقلاب اسلامی باشند.

تسلیمی اضافه کرد: جریان‌ها در برهه‌های حساس مانند زمان برگزاری انتخابات باید به جریان‌های دیگر کشور هشدار دهند که از خطوط قرمز انقلاب خارج نشوند و آرمان‌های انقلاب را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند. اگر جنبش دانشجویی در منافع و کرسی‌های قدرت سهیم باشد، به درستی نقش خود را ایفا نخواهد کرد. در این حالت یا سکوت اختیار می‌کند یا با احزاب سیاسی همراهی نادرست خواهد داشت که در نهایت ختم به مرگ تدریجی جنبش دانشجویی مسلمان و انقلابی خواهد شد.

ادوار جنبش دانشجویی از نام اتحادیه‌های دانشجویی سوءاستفاده نکنند

این فعال دانشجویی درباره فعالیت ادوار جنبش دانشجویی در ائتلاف‌ها و ستادهای انتخاباتی وابسته به جریانات سیاسی کشور بیان کرد: ادوار اتحادیه‌ها و بسیج دانشجویی به 2 گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول افرادی هستند که بعد از اتمام تحصیل‌ در دانشگاه، زمان مسئولیت‌شان نیز در اتحادیه به اتمام رسیده است و به عنوان یک عضو حقیقی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و غیره نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: برخی از ادوار جنبش دانشجویی نیز از عنوان حقوقی که قبلاً برعهده داشتند، سوءاستفاده می‌کنند و یا تحت آن عنوان، وارد احزاب یا جناح‌های سیاسی می‌شوند.

تسلیمی با بیان اینکه ادوار جنبش دانشجویی حق سوءاستفاده از نام اتحادیه را برای فعالیت‌های انتخاباتی ندارد، گفت: برخی از ادوار تشکل‌های دانشجویی از عنوان جنبش دانشجویی برای حمایت از یک لیست یا کاندیدای خاص استفاده می‌کنند که متأسفانه این اقدام در انتخابات گذشته نیز تبدیل به روندی معمول اما نادرست شده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ حزب سیاسی حمایت انتخاباتی نمی‌کند

مسئول سیاسی و نقش آفرینی عمومی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دفاتر بسیج دانشجویی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ لیست انتخاباتی، گروه یا جناح سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امامین انقلاب اسلامی شاخص‌های لازم برای انتخاب نماینده اصلح را مشخص کرده‌اند، گفت: جریان دانشجویی وظیفه دارد مردم را نسبت به این شاخص‌ها آگاه و هوشیار کند. جریانات سیاسی نمی‌توانند با ایجاد حرکات سلبی مانع از ورود جریان دانشجویی به انتخابات شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043598

وب گردی

وب گردی