بعد از ۳۷ سال کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تصویب شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: بعد از ۳۷ سال کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها تصویب شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی جمالی نژاد گفت: بررسی شناخت منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و چگونگی اصلاح و تأمین منابع جدید از اهداف تدوین لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها بوده که در این راستا کوشش شده است تا با بررسی و شناخت علمی ساختار درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با بهره‌گیری از نظریات اقتصادی، مقررات و قوانین و ضوابط حقوقی، تجارب سایر کشورها، برنامه‌های توسعه‌ای کشور و پتانسیل‌های موجود در شهرها و روستاهای کشور و با توجه به حفظ و ارتقاء کیفی فضاهای شهری و روستایی به سؤالات اساسی در زمینه چگونگی تأمین منابع درآمدی پایدار پاسخ داده شود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اصلاح و تقویت منابع موجود درآمدی شهرداریها و دهیاری ها در این لایحه گفت: علاوه بر تحکیم احکام قبلی و ساماندهی عوارض محلی، تامین منابع جدید درآمدی، شفاف سازی و نظام مند نمودن وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی شهرها از مهمترین دستاورد تصویب کامل لایحه است.

وی افزود: تسهیل و اصلاح فرآیند پرداخت اعتبارات پیش بینی شده در قوانین مختلف و سیاست گذاری و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات شهرداری ها از دیگر نکات برجسته لایحه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043599

وب گردی

وب گردی