۷ سال انتظار برای انتشار دو کتاب کودک!

سعیده موسوی‌زاده، شاعر شناخته‌شده کودک و خردسال می‌گوید که7 سال پیش دو کتاب شعر کودک را برای انتشار به سوره مهر سپرده ولی این کتاب‌ها هنوز منتشر نشده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، سعیده موسوی‌زاده شاعر کودک گفت: دو کتاب «ویز ویزوی مربایی» و «شکم‌گنده» عنوان دو کتابی است که ۷ سال پیش تالیف کرده‌ام و برای انتشار به سوره مهر سپردم، اما هیچ مشخص نیست که این کتاب‌ها چه زمانی قرار است منتشر شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «درباره اینکه کار انتشار این آثار در چه مرحله‌ای است از ناشر خبر گرفته‌اید؟» گفت: بله چندین بار خبر گرفته‌ام، ولی جواب درستی دریافت نکردم و اساسا نمی‌دانم کار واقعا در چه مراحلی است و چه زمانی قرار است منتشر شود. اما تصویرگری و صفحه‌آرایی کتاب چندین سال پیش انجام شده بود.

این شاعر کودک و نوجوان با اظهار اینکه در برهه‌ای به من گفتند ابتدا قرار بوده این کتاب‌ها با جلد نرم منتشر شود، ولی بعدا به این نتیجه رسیده‌اند که باید با جلد سخت منتشر شود، توضیح داد: به نظر می‌رسد این مسائل، در کنار تغییر مدیران باعث تعویق و تعلل در انتشار این کتاب‌ها شده است.

وی در پایان به مشکلات کاغذ و صنعت نشر در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این مشکلات هم در این تعویق بی‌تاثیر نبوده است.

به گفته موسوی‌زاده کتاب «ویز ویزوی مربایی» از پنج داستان منظوم تشکیل شده است. عنوان‌های هر منظومه نُه‌بندی این کتاب عبارت است از «پنجاه و شش تا کلاغ»، «کوچه مورچه‌ها»، «مورچه کوهنورد»، «ویز ویزوی مربایی» و «بادبادکی که گم شد». شخصیت اصلی چهار منظومه ابتدایی این کتاب حشرات و پرندگان مورد علاقه گروه سنی خردسالان هستند و آخرین منظومه به داستان بادبادکی می‌پردازد که نخش پاره می‌شود و بعد از آواره‌شدن در شهر، با یک جوجه کلاغ دوست می‌شود. همچنین شعرهای مجموعه «شکم گنده» ویژه گروه سنی خردسال است که موضوعاتی چون مشاغل مختلف، دنیای حیوانات و شخصیت‌بخشی به عروسک‌ها را در بر می‌گیرد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1043600

وب گردی

وب گردی