کنفرانس‌های بین‌المللی زبان، گشودن راهی به سوی معارف عالی انسانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به کنفرانس بین‌المللی افق‌های نو در مطالعات زبانی گفت: «برگزاری چنین کنفرانس‌هایی، گشودن راهی هموار برای سخنگویان زبان‌های مختلف به سوی معارف عالیه انسانی است.»

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از تبریز، پیام دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به کنفرانس بین‌المللی افق‌های نو در مطالعات زبانی در مراسم گشایش این کنفرانس که صبح امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، توسط عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی قرائت شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این پیام آورده است: کنفرانس بین‌المللی افق‌های نو در مطالعات زبانی، محملی است برای پژوهشگران و اساتید محترم زبان تا گردهم آمده و یافته‌های گرانسنگ علمی و پژوهشی خود را در راستای تبادل با یکدیگر عرضه نمایند. بی‌شک شکوفایی علم و آگاهی و راهنمای آدمی به رازهای‌نهفته در گوناگونی زبان‌ها و رنگ‌هاست. چنانکه قرآن مجید نیز در آیه شریفه سوره الروم بر این امر صحه می‌گذارد.

در این پیام آمده است: توجه قرآن بر اشتراکات قومی بر اساس زبان، نژاد، رنگ و محدودیت وطن، نیست و این کره خاکی بسیار وسیع‌تر از آن است که در دایره یک نژاد محدود شوند؛ بلکه وسعت زمین و توسعه حیات انسانی می‌‌طلبد که در این کره خاکی، نژاد‌ها، زبان‌های مختلف کنار هم گردآمده و در راستای شناخت بهتر و همدلی و صلح جهانی تلاش کنند.

در پیام طهرانچی تأکید شده است: بی‌تردید برگزاری چنین کنفرانس‌هایی، گشودن راهی است هموار برای سخنگویان زبان‌های مختلف به سوی معارف عالیه انسانی، بشری و اسلامی و سوق دادن آنها به سوی این معارف والا.

وی در این پیام یادآور شده است: از کلیه همکاران دانشگاهی و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های کشور و جهان که با حضور و ارائه مقاله خود بر غنای این همایش علمی و پژوهشی افزوده‌اند، کمال تشکر را داشته و رجای واثق دارد؛ دوستان و همکاران عزیزم به‌خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تلاش‌های بی‌وقفه خود موجبات اعتلای علوم انسانی را بیش از پیش فراهم خواهند ساخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043643

وب گردی

وب گردی