73 اختراع در دفاتر معتبر خارجی ثبت شد

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون از 73 پتنت برای ثبت در دفاتر معتبر خارجی حمایت کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک هزار و 632 درخواست توسط مخترعان از نقاط مختلف کشور در سامانه کانون ثبت شده که از این تعداد 271 درخواست در مرحله ارزیابی برای حمایت تایید شده است. این حمایت کانون را باید حمایتی از جنس توسعه فناوری‌های نوین دانست. در این راستا کانون از ثبت اختراعات خارجی تا 90 درصد حمایت می‌کند.

تمام کشورها قانون حمایت از اختراع دارند. زیرا ثبت اختراع یکی از راه‌های ورود فناوری‌های نوین به بازار است و مالکیت فکری و حمایت از ثبت اختراع به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه فناوری همواره مورد توجه است. در ایران نیز کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ثبت اختراع در ادارات ثبت اختراع بین‌المللی حمایت می‌کند. با این اقدام کانون فرآیند ثبت اختراع تسهیل می‌شود.

همچنین عدم افشای نتایج ارزشمند حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش بنیان و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی از مزایای دیگر این اقدام است.البته مخترعان از سراسر کشور نخست باید درخواست خود برای دریافت حمایت را به کانون ارسال تا مراحل لازم را طی کند و پس از ارزیابی درخواست‌های تایید شده برای ثبت بین المللی حمایت می‌شوند. کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این اقدام خود از صفر تا صد فرایند ثبت اختراع از مراحل اولیه درخواست تا پیگیری مسائل حقوقی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043654

وب گردی

وب گردی