مدیران گزینش استانی دانشگاه آزاد اسلامی باید با عدالت رفتار کنند/ بدنه کارمندی باید سالم، نویدبخش و چابک باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌ مراکز گزینش، گفت: مدیران گزینش در دانشگاه آزاد اسلامی باید رفتاری توأم با عدالت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه و تکریم مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن محکوم کردن آشوب‌های چند روز اخیر در کشور، گفت: دشمنان همواره به دنبال این هستند که مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده و در عین حال جمهوری اسلامی ایران را که اولین و بزرگ‌ترین مسئله نظام سلطه است از پای درآورند، اما تدبیر مقام معظم رهبری همواره این دسیسه‌ها را خنثی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث چند روز اخیر در کشور، تمام ملت ایران شاهد بودند که مقام معظم رهبری چگونه مانند ستونی، حافظ امنیت کشور بودند.

ملت ایران امروز باید قدر وجود رهبری معظم را بیشتر بدانند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران امروز باید قدر وجود رهبری معظم را بیشتر بدانند، تصریح کرد: وقتی نکات، زوایا و مباحث موجود در اندیشه دولتمردان را مشاهده می‌کنیم، می‌فهمیم که مقام معظم رهبری بار همه کاهلی ما را بر دوش می‌کشد و هر جا که ما کم می‌گذاریم، ایشان بر پیمانه ما می‌افزایند و با ارتباطی که با مردم دارند، یک‌تنه و بموقع در صحنه حاضر می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم وقت‌شناسی در تمام مناسبات روزمره و سیاست‌گذاری‌های جامعه، گفت: موضوع نماز، اهمیت وقت‌شناسی را به ما نشان داده و تأکید می‌کند که کارها باید بموقع انجام شود و در غیر این صورت ضررهایی را به همراه خواهد داشت. این وقت‌شناسی در مقام سیاست‌ورزی و حکمرانی در کشور را تنها مقام معظم رهبری داراست.

دکتر طهرانچی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در سال جاری دانشجویان در دوره کارشناسی، رغبت بیشتری به دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده‌اند، گفت: براساس آمارها؛ واحد قم 49 درصد، واحد یزد 58 درصد و واحد اصفهان 49 درصد در پذیرش دانشجو پیشرفت داشته‌اند. این افزایش تعداد دانشجو بسیار حائز اهمیت است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد:بررسی ها نشان می دهد که توجه به رعایت مسئله آراستگی، عفاف و حجاب موجب جلب اعتماد جامعه به محیط های آموزشی می شود و مردم از مسئولان نظام تعلیم و تربیت می‌خواهند که امانتداران خوبی برای آنها باشند. اگر امانتداری فرزندان مردم به خوبی در واحدهای دانشگاهی صورت گیرد، رغبت به دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع بسیار شعف‌انگیز است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید دنیا را به دست آورید، باید به اقامه امر خدا مشغول باشید، گفت: در هر مکانی که امر خدا اقامه شود، برکت و روزی نیز در آن مکان افزایش می‌یابد و دوری از ذکر خدا باعث تنگدستی خواهد شد. این یک قاعده الهی است و باید در رأس کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تأکید بر اهمیت بحث گزینش در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: گزینش از بدنه عمومی دانشگاه صیانت می‌کند و کار بسیار بااهمیتی دارد.

دکتر طهرانچی خطاب به مدیران گزینش استانی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: همواره در فعالیت‌های خود با عدالت رفتار کنید. این یک مبحث بسیار مهم در امر گزینش است. پالایش، مراقبت و بهداشت محیط توسط گزینش، برای فضایی که در درون آن قرار داریم نیز بسیار مهم است.

بدنه کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی باید سالم، نویدبخش و چابک باشد

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای 34 هزار کارمند است، اظهار داشت: بدنه کارمندی دانشگاه بسیار عظیم است و بخش اساسی این دانشگاه را در پذیرش و تعامل با دانشجو در بر می‌گیرد. در واقع فضای دانشگاه مبتنی بر فضای کارمندی بنیان گذاشته شده و کارمندان نقش جدی در این دانشگاه دارند. از این رو این پایه کارمندی باید سالم، نویدبخش و چابک باشد و گزینش باید در این مبحث با دقت وارد عمل شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عدم التزام بدنه کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی به دین، انقلاب و اخلاق حرفه‌ای می‌تواند دانشگاه را در انجام رسالت خود عقیم کند، گفت: پایش مستمر این وضعیت، وظیفه اصلی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی است. اگر در این قسمت مراقبت صورت نگیرد، دانشگاه با خسران بزرگی روبرو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فضای دانشگاه باید پویا، پایا و سالم باشد. تمام ارکان دانشگاه باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. در این بین مباحث مربوط به بدنه کارمندی بسیار مهم است و گزینش باید در این موضوع مراقبت دوچندان داشته باشد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فضای اداری این دانشگاه در اختیار بدنه کارمندی آن است، گفت: بدنه کارمندی حضور مستمری در دانشگاه دارد و با دانشجویان نیز در ارتباط است، از این رو باید از این حوزه مراقبت جدی صورت گیرد.

دکتر طهرانچی با تشکر از زحمات دکتر مردانی در مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دکتر مردانی با نیت فعالیت مستمر برای انقلاب اسلامی در هر حوزه‌ای که به ایشان نیاز بوده، حاضر شده و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. دکتر مردانی هم‌اکنون در اداره کل انتصابات دانشگاه مشغول فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن آرزوی توفیق برای موسوی در مرکز گزینش دانشگاه، اظهار داشت: وی در زمان مسئولیت در مرکز حراست، به موضوعات دانشگاه آزاد اسلامی اشراف پیدا کرده و می‌تواند از این تجربیات در حوزه گزینش بهره ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043656

وب گردی

وب گردی