دانشگاه سنگر اصلی مبارزه با تهاجم فرهنگی است/ نقش اثرگذار مرکز گزینش در دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و نیروسازی برای انقلاب اسلامی، باید در سنگری به نام دانشگاه تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در ادامه مراسم معارفه مشاور رئیس و رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی که در هتل فرهیختگان برگزار شد گفت: یکی از مولفه های مهم دانشگاه از صدر تا ذیل، موضوع فرهنگ است؛ تمامی سیستم و مجموعه دانشگاه، بخش مهمی از فرهنگ در جامعه تلقی می شود‌.

وی افزود: این موضوع باید مورد توجه مسئولان دانشگاه باشد و برای نهادینه سازی آن باید تلاش کنند؛ امروز جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و نیروسازی برای انقلاب اسلامی، باید در سنگری به نام دانشگاه تلاش کرد.

کلانتری ادامه داد: در دانشگاه، نیت های صادق و اعمال صالح نقش آفرین اصلی هستند؛ اگر استاد دانشگاه رفتار مشرکانه داشته باشد، دانشجویان نیز به سمت شرک سوق داده می شوند و لذا رفتار، نقش اصلی را در دانشگاه ایفا می کند‌.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: موقعیت مرکز گزینش در دانشگاه، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ امروز خیل عظیمی از کارمندان خوب در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند و مرکز گزینش باید تلاش کند تا افراد مناسب در دانشگاه جذب شوند، چرا که نقش مرکز گزینش بسیار حساس و مهم است‌.

وی گفت: در حال حاضر دغدغه اصلی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، موضوعات فرهنگی است و به همین دلیل، اقدامات زیادی در این راستا مانند تدوین آیین نامه آراستگی و شئون رفتاری انجام شده است‌. موضوع عفاف صرفا برای بانوان نیست بلکه آقایان نیز باید به آن توجه داشته باشند.

کلانتری در پایان خاطر نشان کرد: آیین نامه آراستگی وشئون رفتاری، نقشه راهی برای مسئولان مرکز گزینش محسوب می شود زیرا که مسئله عفاف و حجاب جزو واجبات الهی است و ما وظیفه داریم وظایف شرعی خود را در این حوزه به بهترین شکل انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043661

وب گردی

وب گردی