راه‌اندازی فاز تکمیلی برج میلاد

مدیرعامل برج میلادبا اشاره به راه‌اندازی فاز تکمیلی برج گفت: سازه برج میلاد هیچ‌گاه محل درآمد نبوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجتبی توسل مدیرعامل برج میلاد در جلسه گروه مطالعاتی طرح جامع برج میلاد گفت: امروز بخواهیم یا نخواهیم، با سازه‌ای به نام برج میلاد در کلان شهر تهران مواجه هستیم، برج میلاد با سرمایه گذاری کلان ساخته شده و تا به امروز نیز کارکردهای خود را داشته است.

مدیرعامل برج میلاد گفت: بنابراین فارغ از سلایق مختلف، امروز با واقعیت این سازه مواجه هستیم و انتقاد به فلسفه وجودی و ضرورت ساختش دیگر موضوعیت ندارد. ما باید در فاز تکمیلی و توسعه‌ای برج میلاد اقدامی را انجام دهیم که هم به نفع شهروندان باشد و هم نظرات کارشناسان و خبرگان را تامین کنیم.

وی با اشاره به وضعیت برج میلاد که از سال 1371 تصمیم به ساخت آن گرفته شده است، افزود: موضوع دیگر تهدیدهایی است که امروز این برج را هدف قرار داده است. 50 هزار متر زمین با این میزان کیفیت در کنار بزرگراه همت است که کمتر می توانیم به آن دسترسی داشته باشیم.

سازه برج میلاد با تمام ویژگی هایی که دارد هیچگاه محل درآمد نبوده و هزینه های بلیت فروشی آن نمی تواند هزینه های نگهداشت آن را تامین کند

وی گفت: از زمانی که برج میلاد و همچنین مرکز همایش‌های آن ساخته و بهره برداری شده، اجرای فاز دوم آن به تعویق افتاده است و این فاز مانند پهنه‌ای مستقل از سرزمین اصلی جدا شده است؛ این در حالی است که در طرح کلی که در اسناد شهرداری تهران نیز وجود دارد، ساخت سازه، مرکز همایش ها، هتل و مرکز تجارت جهانی به‌عنوان یک مجموعه واحد و مشترک و به‌عنوان مکمل یکدیگر دیده شده است.

توسل با بیان اینکه جدایی یک بخش از پروژه به‌عنوان نقص یک پیکره مکمل است، ادامه داد: ما امروز دور هم جمع شده ایم تا نتایج مطالعات انجام شده برای ساخت هتل و مرکز تجارت جهانی را در حضور صاحبنظران، متخصصین و مدیران شهری مورد بررسی و مشورت قرار دهیم.

مدیرعامل برج میلاد افزود: سازه برج میلاد با تمام ویژگی هایی که دارد هیچگاه محل درآمد نبوده و هزینه های بلیت فروشی آن نمی تواند هزینه های نگهداشت آن را تامین کند. هچنین برخی گمان می کنند که مرکز همایش های برج میلاد یک مرکز درآمدی برای این مجموعه است، این درحالی است که این مرکز باید به محلی برای رویدادهای فرهنگی و توسعه علمی تبدیل شود. بنابر آنچه که در مطالعات اولیه آمده است، هتل و مرکز تجارت جهانی به عنوان بخش درآمدزای مجموعه برج میلاد دیده شده که متاسفانه اجرای این بخش از طرح، سالهاست به تعویق افتاده است.

به گفته توسل، بنابر اسناد تدوین شده شهرداری تهران، پهنه 120 هکتاری این مجموعه که هم اکنون شامل بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان انتقال خون است، قرار بوده به عنوان یک مجموعه کاملاً فرهنگی و گردشگری تعریف شود که هم اکنون تنها بخشی از آن به مجموعه فرهنگی تبدیل شده است.

پهنه 120 هکتاری این مجموعه که هم اکنون شامل بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان انتقال خون است، قرار بوده به عنوان یک مجموعه کاملاً فرهنگی و گردشگری تعریف شود

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر 7.17 هکتار عرصه از این مجموعه 120 هکتاری در اختیار برج میلاد باقی مانده است و معادل همین میزان نیز اراضی حاشیه ای است. باید برای این ظرفیت فوق العاده تصمیم گیری همه جانبه شود و به همین دلیل با همفکری اعضای شورای شهر تهران، توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، مشاور انتخاب و مطالعات تکمیلی برای ساماندهی عرصه های باقی مانده انجام شده است و امیدواریم که نتایج حاصله از آن بتواند نقش مهم در رونق اقتصاد شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان داشته باشد.

مدیریت در کلانشهر تهران بسیار گران است

رسول کشت پور شهردار منطقه 2 تهران نیز گفت: برج میلاد در منطقه 2 قرار داد، اما سرنوشت این مجموعه همواره در هاله ای از ابهام بوده و این مجموعه همانند جزیره ای در این منطقه است که اتفاقات بسیاری در آن رخ می‌دهد.

وی گفت: مدیریت در کلانشهری مانند تهران گران است، بنابراین باید در تصمیم گیری ها بسیار دقت داشته باشیم که اقدامات انجام شده نتایج خوبی برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

در این نشست، سپس جمعی از معماران و شهرسازان مطرح کشور که همواره به عنوان مشاوران معماری و طراحی منظر شهری در پروژه های بزرگ شهری حضور دارند، نظرات خود را برای طرح جامع برج میلاد، ارائه دادند.

مدیریت در کلانشهری مانند تهران گران است، بنابراین باید در تصمیم گیری ها بسیار دقت داشته باشیم که اقدامات انجام شده نتایج خوبی برای شهروندان به ارمغان بیاورد

انتهای پیام/

کد خبر: 1043663

وب گردی

وب گردی