ارائه خدمات بهداشتی رایگان به «مجهول‌الهویه‌ها»

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هیچ مددجوی پشت نوبت برای صدور دفترچه نداریم، گفت: هزینه اعتبار دفترچه‌های درمان بهزیستی ۵۴۰ میلیارد تومان است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، افسانه مشتری با اشاره به فعالیت سه سازمان بیمه گر رسمی چون بیمه نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و بیمه سلامت افزود: بیمه سلامت آحاد مردم و سایر اقشار را که شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است را تحت پوشش قرار می دهد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ دفترچه سایر اقشار جهت مددجویان بهزیستی صادر شده است و بیشترین حق بیمه پایه را بهزیستی به بخش توانبخشی اختصاص داده است.

این مقام مسئول افزود: همه افراد مجهول الهویه که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند می توانند تا صدور شناسنامه و اوراق شناسایی ۳ ماه از خدمات رایگان بیمارستانها و مراکز بهداشت و درمانی استفاده کنند و اگر بهزیستی نتواند در این مدت مدارک شناسائی مجهول الهویه را آماده سازی کند باید هزینه سه ماه اول را نیز پرداخت کند.

مشتری گفت: مددجویان زیر ۱۸ سالی که دارای بیماری قلبی یا ارتوپدی هستند از طریق واحد مددکاری مربوطه و با معرفی رسمی سازمان بهزیستی به موسسه خیریه زنجیره امید در تهران به صورت رایگان درمان می شوند که از مبالغ پرداختی ۵ درصد هزینه‌ها را بهزیستی پرداخت کرده و ۹۵ درصد هزینه‌های درمانی را نیز موسسه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043667

وب گردی

وب گردی