8 مدرسه سما تا سال 1400 در استان سمنان تاسیس می‌شود

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان سمنان) گفت: 2 آموزشکده و 22 مدرسه سما در سطح استان سمنان داریم. در مجموع 1815 دانش‌‌‌آموز در مدارس سما استان مشغول به فعالیت هستند.

محمد شاه‌‌‌‌‌‌حسینی معاون آموزشی و مهارتی(سما استان سمنان) در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌‌‌‌های مدارس و آموزشکده‌‌‌‌های سما در واحدهای دانشگاهی استان گفت: در سطح استان دو آموزشکده و 22 مدرسه سما داریم. در مجموع 1815 دانش آموز در مدارس سما استان و 685 دانشجو در آموزشکده‌‌‌های سما استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.

وی تشریح کرد: رشته‌‌‌هایی چون برق، الکترونیک، معماری شهری، عمران، حسابداری و تربیت بدنی در آموزشکده‌‌‌های سما استان سمنان تدریس می‌‌‌‌‌شود.

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان سمنان) درباره توسعه کمی مدارس سما خاطرنشان کرد: درصددیم تا سال 1400، هشت مدرسه دیگر هم به مجموعه مدارس سما استان اضافه کنیم اما ظرفیتی برای افزایش آموزشکده‌‌‌‌های جدید وجود ندارد.

شاه‌‌‌‌‌‌حسینی درباره نحوه جذب معلمان مدارس تصریح کرد: جذب معلمان در مدارس سما استان از گروه بازنشستگان و معلمان شناخته شده و مطرح در سطح شهر و فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد خواهد بود. گزینش و جذب معلمان مدارس سما هم بعد از موفقیت در مصاحبه علمی، توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و مدیران انجام می‌‌شود.

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان سمنان) درباره نحوه پرداخت حقوق معلمان در مدارس سما یادآور شد: نحوه پرداخت حقوق در مدارس سما استان به صورت ماهیانه بوده که گروهی از این معلمان جزو نیروهای آموزش و پروش بوده و گروه دیگر نیروی آزاد هستند که حقوق آنها به صورت ساعتی و میزان ساعت حضور پرداخت خواهد شد. میزان حقوق پرداختی معلمان سما هم با توجه به میزان ساعت کار و مدرک تحصیلی متفاوت است.

وی درباره شرکت دانش آموزان مدارس سما در مسابقات مختلف کشوری تاکید کرد: دانش‌‌‌‌آموزان مدارس سما در زمینه امور آزمایشگاهی، رتبه اول مسابقات کشوری را کسب کردند و دوره‌‌‌‌‌های فوق‌‌‌برنامه هم در زمینه آموزش‌‌‌های رباتیک و کارگاه‌‌‌های خلاقیت برای دانش‌‌‌آموزان در کلیه مدارس سما برگزار می‌‌‌‌‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043668

وب گردی

وب گردی