جان باختن 397 نفر در 7 ماه اول سال در جاده های  مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در هفت ماهه امسال ۳۹۷ نفر (۲۹۸ مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در 7 ماهه امسال محور درون شهری با ۱۰۸ نفر و جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۲۸۹ فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۷۱، بابل با ۶۲ و قائمشهر و سیمرغ با ۵۰ مورد بیشترین و شهرستان گلوگاه با ۵ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف ۱۰۷ نفر از افراد عابران پیاده، ۹۲ نفر سر نشین، ۸۸ نفر موتور سوار، ۸۵ نفر راننده و ۷ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است،گفت: در 7 ماه امسال، ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مازندران می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043670

وب گردی

وب گردی