یارانه مراکز روزانه توانبخشی واریز شد/ واریز یارانه مراکز شبانه‌روزی در روزهای آینده

مدیرکل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: یارانه مراکز روزانه توانبخشی، روز گذشته پرداخت شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مصطفی سراج با اشاره به پرداخت یارانه مراکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته یارانه مراکز روزانه، روز گذشته پرداخت شد و بر همین اساس یارانه این مراکز تا آبان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین یارانه مهرماه مراکز نگهداری شبانه‌روزی طی روزهای آینده واریز خواهد شد و تلاش می‌شود پرداختی‌ها به مراکز به روز باشد علاوه بر اینکه واریز یارانه به مراکز به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

سراج ادامه داد: از ابتدای سال جاری قرار شد که یارانه مراکز روزانه و شبانه روزی 20 درصد افزایش یابد که با توجه عدم تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هنوز این امر محقق نشده است و در صورت تامین اعتبارات در اسرع وقت مابه التفاوت یارانه مراکز پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: یارانه پرداختی به مراکز شبانه روزی به هر مددجو مبغ 7700 هزار تومان تعیین شده است که رقم این یارانه برای مراکز روزانه کمتر است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بخشی از مشکلات مالی مراکز را برطرف می‌کند گفت: بر اساس بودجه 98 ، باید یک هزار و 100 میلیارد تومان تحت عنوان اعتبارات قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تخصیص یابد که با گذشت 8 ماه از سال جاری هنوز این امر محقق نشده است.

سراج گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور، مراکز نگهداری و توانبخشی با مشکلات مالی روبرو شده‌اند که نیاز است به آنها توجه شود و موانع و مشکلات آنها برطرف شود.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1043676

وب گردی

وب گردی