استفاده از سوپ برای مقابله با مالاریا

دانشمندان طی تحقیقات اخیر خود متوجه شدند که سوپ‌های سنتی می‌توانند برای مقابله با مالاریا موثر باشند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان می دهد که برخی از سوپ‌های سنتی ممکن است حاوی مواد فعال باشند که می توانند به مبارزه با مالاریا کمک کنند.

این تحقیقات در مجله «BMJ Archives of Disease in Children» منتشر شد. «جیک بام» از امپریال کالج لندن مولف این مقاله است.

تقریبا نیمی از جمعیت جهان در معرض خطر ابتلا به عفونت مالاریا هستند، به طوری که در نتیجه این بیماری هر ساله نیم میلیون کودک سراسر جهان در حال مرگ هستند.

چندین گونه انگل از جنس Plasmodium عامل مالاریا هستند؛ اما به طور خاص Plasmodium falciparum باعث 99درصد از مرگ ها است. محققان توضیح دهند که P. falciparum به طور فزاینده‌ای در برابر داروهای ضد مالاریا مقاوم است و این امر نیاز به درمان های جدید را ضروری می کند.

محققان به دنبال کشف داروهای طبیعی مالاریا بودند و برای همین امر 60 نوع سوپ سنتی را بررسی کردند.
این تیم از دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی لندن خواستند تا سوپ‌های خانگی خود را بیاورند. آن‌ها عصاره 56 سوپ را به مدت 72 ساعت به کشت‌های مختلف P. falciparum تزریق کردند تا ببینند آیا این سوپها باعث رشد انگل ها می شوند یا خیر.

نتایج نشان داد که 5 نمونه سوپ رشد بیش از 50 درصد انگل را متوقف کرده است. چهار نمونه دیگر نیز بیش از 50٪ در متوقف کردن P. falciparum مؤثر بودند که نشان می دهد ممکن است بتوانند انتقال مالاریا را به طور کامل مسدود کنند.

این سوپ ها حاوی گوشت، مرغ و مواد دیگر بودند بنابراین محققان نتوانستند یک ماده مشترک بین همه آنها پیدا کنند. نویسندگان می گویند که دانستن اینکه کدام مواد دارای بیشترین فعالیت ضد مالاریایی هستند باید محور تحقیقات آینده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043686

وب گردی

وب گردی