از انتقاد به بی‌تدبیری دولت در گرانی بنزین تا سوءاستفاده ادوار از برچسب اتحادیه دانشجویی در انتخابات

«انتقاد به سهمیه‌بندی و گرانی بنزین، سرانه مطالعه آزاد در ایران، انتقاد از سوء استفاده ادوار از نام جنبش دانشجویی» از جمله مهم‌ترین عناوین تشکل‌های دانشجویی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت از تاریخ 25تا 29 آبان‌ماه، شامل بیانیه، نامه، مصاحبه، تجمع و غیره است که در بسته خبری با عنوان یک هفته با تشکل‌های دانشجویی توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز منتشر می‌شود.

از جمله مهم‌ترین عناوین آن می‌توان به «انتقاد به سهمیه‌بندی وگرانی بنزین، سرانه مطالعه آزاد در ایران، انتقاد از سوءاستفاده ادوار از نام جنبش دانشجویی» اشاره کرد.

خودداری سایر قوا از به حاشیه راندن فعالیت‌های عدالتخواهانه قوه قضائیه

6 هزار و 700 نفر از استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند: به تمامی دست‌اندرکاران سایر قوا توصیه می‌کنیم ضمن همکاری با قوه قضاییه در این حرکت انقلابی، از هرگونه حاشیه سازی و شبهه آفرینی خودداری کنید.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حمایت قاطع از اقدامات قانونی و عدالت‌محور دستگاه قضا در دوره مدیریت جدید در برخورد فراگیر با فساد و تحقق عدالت به‌ویژه مفسدان دانه درشت اقتصادی، بدون در نظر گرفتن جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی و یا وابستگی به برخی از مسئولان، آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در روند تحولی آن نهاد در مسیر رسیدن به قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی اعلام می‌داریم و به تمامی دست‌اندرکاران در سایر قوا توصیه می‌کنیم ضمن همکاری با قوه قضائیه در این حرکت انقلابی، از هرگونه حاشیه سازی و شبهه‌آفرینی خودداری کنید. بی‌شک هوشیاری ملت شریف، بزرگوار و عدالت‌خواه ایران اسلامی در برابر جوسازی‌ها و حاشیه پردازی‌ها، هموار کننده عبور از این گذرگاه مهم خواهد بود.

منابع کتابخانه‌های کشور به‌روز نیست/ شبکه‌های اجتماعی تاثیر منفی بر مطالعه آزاد ندارد

هفته‌ گذشته، هفته کتاب و کتاب‌خوانی نام گرفته بود؛ میزان مطالعه و کتابخوانی دانشجویان در ایران متاسفانه نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار پایین است، دانشجویان نیز از قاعده جدا نیستند.

مرضیه صمیمی عضو سازمان بسیج اساتید کشور در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز به قیمت کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: دانشجویان نیز همانند سایر قشرهای مردم در سال‌های اخیر توان خریدشان کم‌تر شده است پس در شرایط اقتصادی فعلی؛ گرانی قیمت کتاب عامل بازدارنده‌ای بر میزان مطالعه آزاد دانشجویان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه کرمان بیان کرد: بنده برخلاف سایر کارشناسان اعتقاد دارم شبکه‌های اجتماعی باعث کاهش میزان مطالعه آزاد دانشجویان و مردم نشده است، بلکه شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌ رسان موبایلی با دادن اطلاعات اولیه از یک حوزه یا موضوع باعث ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر می‌شود.

ادوار جنبش دانشجویی از نام تشکل‌ها برای جناح سیاسی هزینه نکنند

با به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دانشجویان یازدهم شوراها، ائتلاف‌‌ها و ستادهای انتخاباتی توسط احزاب سیاسی‌ در کشور برای تکمیل لیست کاندیداهای انتخاباتی مجلس شکل گرفته است.

سجاد اسدی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز بیان کرد: دانشجویان با نام و عنوان خود می‌توانند عضو ائتلاف‌های انتخاباتی بشوند؛ اما نباید از نام جنبش دانشجویی برای فرد یا جناحی خاص هزینه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از هیچ ائتلاف، جناح یا فرد خاصی در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، ادوار جنبش دانشجویی می‌توانند برای حیات سیاسی و آینده خود هرگونه تصمیمی بگیرند به شرطی که در نشست‌های انتخاباتی خود را وابسته به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل یا جریانات دانشجویی معرفی نکنند.

برچسب اتحادیه‌های دانشجویی مورد سواستفاده انتخاباتی برخی ادوار قرار می‌گیرد

اخیرا ائتلاف انتخاباتی اصولگرایان در متنی مبنی بر اینکه ادوار دانشجویی در شورای مرکزی این ائتلاف سهم دارند، منتشر کرده است.

علی مظفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌ و تحقیقات در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز بیان کرد: فعالان دانشجویی و اعضای عضو تشکل‌های دانشگاهی معمولا به دلیل دریافت پیشنهادات خوب در ستاد‌های انتخاباتی شرکت می‌کنند یا حمایت خاصی انجام می‌دهند که متاسفانه بعد از رای آوردن فرد یا جناح خاص سهمی نیز به فرد حمایت کننده داده می‌شود.

وی بیان کرد: ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در دروه‌های انتخاباتی گذشته حمایت‌هایی از افراد عضو ائتلاف اصولگرایان انجام داده‌اند؛ در شرایط فعلی بسیج آماده ارائه مشورت به کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی است اما پرچم‌دار حمایت از هیچ جناح سیاسی نیست.

مردم با آگاهی دست‌مایه نفوذ دشمن نشوند/بی‌کفایتی دولت؛ عامل نارضایتی

محمد غلامیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز درباره گرانی و سهمیه‌بندی بنزین در روزهای اخیر توسط دولت و حواشی آن بیان کرد: روحانی و کابینه‌ دولت برای جبران کسری بودجه، بنزین را گران و سهمیه‌بندی کردند و با این اقدام برای چندمین‌بار در سال‌های گذشته به جیب و سفره مردم دست‌درازی می‌کنند.

وی عنوان کرد: مردم باید آگاه باشند که به مطالبات درست و معیشتی خود در خیابان‌ها و با آتش کشیدن بانک‌، پمپ بنزین و سطل زباله‌ها نمی‌رسند و تنها با ایجاد هرج و مرج باعث آسیب‌زدن به زنان، کودکان و افراد سالخورده می‌شوند. از سوی دیگر عده‌ای با سواستفاده مطالبات به حق مردم را به چالش‌های بنیادین هدایت می‌کنند.

دولت علت گرانی بنزین را به مردم توضیح دهد

عبدالرضا سیف مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران​ در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز با اشاره به سهمیه‌بندی و گرانی قیمت بنزین توسط دولت بیان کرد: نفت و فرآورده‌های نفتی مانند بنزین، جزو سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند و سرمایه‌ ملی متعلق به تمامی مردم و نه تنها قشری خاص است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اختلاف قیمت بنزین به جیب مردم بازگردد، سهمیه‌بندی و گرانی قیمت بنزین کاملاً به نفع مردم است و باید سال‌ها پیش این اتفاق رخ می‌داد که شرایط اقتصادی، معیشتی و تورم تا این اندازه آزار دهنده نبود.

سلسله جلسات در راس امور به همت بسیج دانشجویی برگزار می‌شود

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف سلسله جلسات «در راس امور؟!» با محوریت بررسی فراز و نشیب‌های چهل ساله خانه‌ ملت در دوران جمهوری‌ اسلامی را به صورت هفتگی(یکشنبه‌ها) برگزار می‌کند.

برجام اگر حافظ منافع ملی نباشد، کاغذ پاره‌ای بیش نیست

باتوجه به بدعهدی آمریکا و سایر کشورهای عضو برجام دانشجویان به همراه مردم از دولت و شورای امنیت ملی خواستند تا گام چهارم کاهش تعهدات برجامی و افق پیشرو توافق‌نامه ایران و کشورهای اروپایی و آمریکایی بردارد.

میلاد عبدی دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی و افق پیشرو توافق‌نامه ایران و کشورهای اروپایی و آمریکایی بیان کرد: دولتمردان و تیم مذاکره کننده مدعی بودند که معاهده برجام که بین ایران و کشورهای ۱+۵ امضا شد، باعث رفع تمام تحریم‌ها خواهند شد و روند فروش و صادرات نفت، مشکلات بانکی، اقتصادی و معیشتی مردم رو به بهبودی گرایش خواهد یافت.

کشور و مسائل‌‌ش بیش از این شرطی نشود که هر لحظه در انتظار این بمانیم و ببینیم که اروپایی‌ها چه سیاستی اتخاذ خواهند کرد، شرط اساسی برای حل مشکلات کشور تکیه بر منابع و ظرفیت‌های داخلی است. در ضمن قسم جلاله خورده نشده است که جمهوری اسلامی ایران به هر طریقی که شده حتی اگه منافعش تامین نشد در برجام باقی بماند. برجام زمانی ارزش دارد که منافع ایران را تامین کند در غیر اینصورت کاغذ پاره‌ای بیش نیست و پشیزی نباید ارزش داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043718

وب گردی

وب گردی