تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی آغاز شد

مرحله تکمیل ظرفیت برای پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسـته سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به دنبال اطلاعیه‌های ۶ و ۲۲ آبان ۹۸ داوطلبان واجد شرایط علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی کارشناسی ناپیوسته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ (اعم از داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام کرده و یا ثبت‌نام نکرده‌اند) می‌توانند در این مرحله با مراجعه به دانشگاه ها در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

داوطلبان با مطالعه جداول حاوی اطلاعات رشته‌ محل ها می توانند با مشخص کردن رشته و مؤسسه آموزش عالی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک اعلام شده از تاریخ ۳۰ آبان تا ۳۰ دی ماه ۹۸ به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

کلیه متقاضیان باید دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) بوده و یا حداکثر تا تاریخ ۳۰ شهریور ۹۸ نسبت به اخذ مدرک مربوط اقدام کرده باشند.

در صورتی که تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از سوی مؤسسه میسر باشد، ثبت‌نام از داوطلبانی که تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ مدرک تحصیلی کاردانی (فوق دیپلم) خود را اخذ می‌کنند، با شروع تحصیل از بهمن‌ماه ۱۳۹۸ پس از ارائه مدرک مربوط بلامانع است.

اعلام هزینه ثبت نام و جزئیات مراجعه به دانشگاه ها

تمامی داوطلبان باید با هماهنگی دانشگاه ها و موسسات محل مراجعه بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۳۴۰ هزار ریال (۳۴ هزار تومان) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

تمامی متقاضیان لازم است از پیش‌نویس تقاضانامه ثبت‌نام در این مرحله، که در لینک اطلاعیه سازمان سنجش قرار گرفته است پرینت تهیه کرده و پس از تکمیل به موسسه آموزش عالی مورد تقاضا ارائه کنند.

داوطلبان باید در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق دانشگاه/موسسه آموزش عالی در خصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

هر داوطلب می‌تواند صرفاً متقاضی یک کد رشته‌محل در یک مؤسسه باشد. در صورت ارسال مشخصات فرد و یا افراد در دو کد رشته‌محل و یا در دو مؤسسه، اطلاعات وی از بانک اطلاعاتی پذیرفته‌شدگان هر دو محل حذف خواهد شد.

در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از ظرفیت رشته محل باشد، با رعایت اولویت علمی (معدل کاردانی، سهمیه و ... مطابق مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام) نسبت به ثبت نام مشروط متقاضیان در سامانه ثبت نام سازمان سنجش اقدام خواهد شد و سپس با توجه به تعهد اخذ شده از داوطلبان، شهریه مصوب از متقاضیان دریافت خواهد شد.

تمامی متقاضیان «مرد» باید در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

ممنوعیت انتخاب رشته‌های روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۹

در صورت پذیرش نهایی داوطلبان در این مرحله، قبولی قبلی آنان «لغو» و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و چنانچه داوطلبان متقاضی، در دوره‌های روزانه مندرج در این اطلاعیه پذیرفته شوند، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق انتخاب رشته‌های دوره روزانه را در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال بعد (۱۳۹۹) نخواهند داشت.

پاسخگویی به اعتراضات داوطلبان درخصوص عدم پذیرش آنها بر عهده دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خواهد بود لذا لازم است داوطلبان از مراجعه و یا مکاتبه در این خصوص با این سازمان سنجش خودداری کنند.

داوطلبان ضرورت دارد به شرایط و ضوابط مؤسسه آموزش عالی مورد تقاضا، مندرج در پایگاه اینترنتی موسسه مربوط و یا بخش انتهای دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ مندرج در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش، توجه کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی

اصل شناسنامه و یک برگ تصویر از تمام صفحات آن.

اصل کارت ملی و دو برگ تصویر پشت و روی آن.

شش قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ تهیه شده درسال جاری.

مدرک‌ ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه (برای برادران).

اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع.

اصل یا گواهی مدرک کاردانی (فوق دیپلم).

اصل ‌حکم ‌استخدامی و یا گواهی کارمندان رسمی و یا پیمانی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی.

تأییدیه تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

ثبت‌نام و ادامه تحصیل دارندگان مدرک معادل کاردانی که دارای شرایط مندرج در دفترچه راهنمای این آزمون (مندرج در سایت این سازمان) باشند، بلامانع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043770

وب گردی

وب گردی