یکپارچه‌سازی آدرس ایرانیان تا یک سال دیگر به اتمام می‌رسد

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ۶۰ درصد از پروژه ملی یکپارچه‌سازی آدرس ایرانیان به اتمام رسیده است، گفت: این پروژه تا یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین نعمتی در خصوص آخرین وضعیت پروژه ملی یکپارچه سازی آدرس ایرانیان (جی نف) بر مبنای انطباق کدپستی و آدرس اظهار داشت: پروژه «جی نف» که با هدف انطباق تمامی آدرس های پستی در کشور با کدپستی و نقشه تعریف شده، یک پروژه ملی است که حیطه و گستره وسیعی دارد و باید همه کشور را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه در این پروژه دستگاه های مختلف متولی بخش های آن هستند، افزود: تأمین نقشه نقاط مختلف کشور با مقیاس خاص یکی از الزامات این پروژه است و هر گونه نقشه جوابگوی این پروژه نیست.

معاون وزیر ارتباطات، ساماندهی نامگذاری معابر توسط شهرداری ها را از دیگر مراحل اجرای این طرح برشمرد و گفت: در این زمینه متأسفانه ساماندهی صورت نگرفته و ما با کمک و همکاری شهرداری دنبال تکمیل آدرس معابر هستیم.

نعمتی با بیان اینکه در بسیاری از اماکن کشور، نقاط شهری و روستایی فاقد پلاک هستند و این موضوع باید توسط شهرداری ها تأمین شود، تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد آدرس ها در سطح کشور فاقد پلاک هستند و ساماندهی این موضوع کار زمان بری است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد پروژه «جی نف» تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: نقشه آدرس ها در کلان شهرها تأمین و نامگذاری معابر اصلاح شده است.

وی یادآور شد: در «جی نف» به دنبال آن هستیم که با ژئوکدکردن نقشه و آدرس در سطح کشور به یک آدرس معتبر و اختصاصی برسیم.

نعمتی با اشاره به اینکه در بسیاری از خیابان ها با تکرار اسامی روبرو هستیم که باید تصحیح شود، ادامه داد: در وهله اول موضوع این است که باید آدرس معتبر بر اساس شهر، محل، خیابان و کوچه، پارسل بندی تأمین شود که در این راستا تاکنون ۶۰ درصد نقاط شهری کشور، این موضوع نهادینه شده و به دنبال انجام راه های میان بر برای تسریع در سرعت کار هستیم.

وی افزود: اگر سرویس های مدنظر روی سامانه «جی نف» مستقر شود، بسیاری از نقاط ضعف این پروژه برطرف شده و هدف گذاری ما این است که در کمتر از یک سال آینده بتوانیم این پروژه ملی را به اتمام برسانیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1043771

وب گردی

وب گردی