مسابقات بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

همزمان با آغاز هفته‌ بسیج، مسابقات بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی با حضور مدیرکل تربیت بدنی و ورزش این دانشگاه به میزبانی واحد قزوین آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد قزوین، آیین افتتاح این مسابقات امروز در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با ادای احترام به مقام والای شهدا و با حضور مرتضی موسی‌خانی رئیس این دانشگاه، تیم‌های شرکت‌کننده، داوران و کمیته‌ اجرایی این مسابقات برگزار شد.

مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تبریک آغاز هفته‌ بسیج و قدردانی از تلاش همکاران واحد قزوین به‌خصوص دکتر موسی‌خانی در برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: با وجود همه‌ مشکلات بر برگزاری مسابقات ورزشی تاکید داریم؛ چراکه در دانشگاه آزاد اسلامی ورزش یک ارزش بوده و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند امر به ورزش، امر به معروف است.

جوانمرد با قدردانی از مسئولان اجرایی مسابقات گفت: مکان و زمان برگزاری مراسم افتتاح این مسابقات مقدس است و این رقابت‌ها هم به مناسبت هفته‌ بسیج و به یاد و خاطر بسیجیان، مردان بی‌ادعا و اسطوره صبر و شهادت بوده و این افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی است که به همین مناسبت میزبان ۱۶ استان کشور است.

وی با اشاره به سرانه ورزشی کشور به میزان ۶۵ سانتی‌متر مربع، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش ورزش یک میلیون و ۵۲۰ هزار مترمربع فضای ورزشی ایجاد کرده و سرانه فضای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی یک متر و ۴۰ سانتی‌متر مربع، یعنی بیش از ۲ برابر سرانه‌ کشور است.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ۵۳۰ عضو هیئت علمیِ مربی به بالا در رشته تربیت بدنی در این دانشگاه وجود دارد و ۵۲ هزار نفر در رشته‌های تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند. ۱۷۸ واحد دانشگاهی، رشته‌های تخصصی تربیت‌بدنی در مقاطع مختلف در کشور دارند و این نشان می‌دهد انصافا دانشگاه آزاد اسلامی بر گردن سیستم ورزشی کشور سهم بسیار عمده‌ای دارد. به طور مثال کاروان‌های ورزشی اعزامی از کشور عمدتا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند؛ آخرین کاروان، یونیورسیاد ایران بود که از ۱۷ مدال کسب شده، ۱۲ مدال سهم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بود؛ یعنی بیش از ۷۵ درصد سهم این دانشگاه بوده است. این‌ها نشان می‌دهد که این دانشگاه بر روی ورزش سرمایه‌گذاری کرده و با این کار سرمایه فرهنگی خود را بالا می‌بریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش تمام کسانی که در برگزاری این مسابقات تلاش کردند، به خصوص دکتر جوانمرد مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران واحد قزوین، گفت: از حُسن سلیقه برگزارکنندگان این مسابقات قدردانی می‌کنم که همزمان با آغاز هفته مبارک بسیج این رقابت‌ها را برگزار می‌کنند.

موسی‌خانی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاح این مسابقات در جوار مزار شهدای گمنام، افزود: هرچه داریم از شهداست؛ آسایش، آرامش و امنیت امروز جامعه‌ی ما مدیون از خودگذشتگی‌ها، ایثار و جان باختگی تمامی شهدا و ایثارگرانی است که این امنیت را برای ما فراهم کردند. چه شهدای انقلاب که در پیروزی انقلاب تلاش کردند و ایثارگران عزیزی است که ما هرچه کار کنیم نمی‌توانیم پاسخ‌گوی از خودگذشتگی‌های این عزیزان باشیم و امروز هم با از خود گذشتگی‌های خود نمی‌گذارند جنگ وارد کشور شود. باید قدر این موهبت را بدانیم و شرایط خود را با کشورهای همسایه مقایسه کنیم تا قدردان این از خودگذشتگی‌ها باشیم.

وی خطاب به شرکت کنندگان افزود: امیدوارم مسابقات خوبی را در پیش داشته باشید و ما هم میزبان خوبی برای شما باشیم تا از حضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین لذت ببرید و البته کاستی‌های احتمالی را بر ما ببخشید.

موسی‌خانی تصریح کرد: به هر ترتیب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با همه‌ی محدودیت‌های موجود،‌ فعالیت‌های ارزشمند ورزشی را ادامه می‌دهند که جا دارد از دکتر کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی و همکاران‌شان در اداره کل تربیت بدنی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که ما را همراهی کردند تشکر و قدردانی کنیم.

در ادامه پس از قرائت فاتحه و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر توسط شرکت کنندگان، مسابقات به صورت رسمی آغاز شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043794

وب گردی

وب گردی