70درصد محصولات دانش‌بنیان واحد علوم‌و‌تحقیقات تجاری‌سازی شده‌اند/ استقبال چشمگیر دانشجویان برای فعالیت در مرکز رشد

سرپرست مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات از تجاری‌سازی 70‌درصد محصولات دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی خبر داد.

مجید سروری سرپرست مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های این مرکز و تأسیس سراهای نوآوری اظهار کرد: واحد علوم‌و‌تحقیقات دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف و نزدیک به 40 هزار دانشجو است و به همین دلیل، نمی‌تواند صرفا در یک حوزه تخصصی، سرای نوآوری تاسیس کند؛ چرا‌که به حوزه‌های دیگر ظلم خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح مرکز رشد و نوآوری در این واحد، بسیاری از حوزه‌های پژوهشی به صورت تخصصی، بررسی خواهند شد؛ در حال حاضر مذاکرات اولیه با چندین شتاب دهنده انجام شده که در حوزه‌های صنایع غذایی، نفت، کشاورزی و دام‌پروری فعالیت دارند.

سروری ادامه داد: در حال حاضر 14 شرکت دانش‌بنیان در واحد فعالیت هستند که محصولاتی از جمله دستگاه شست‌و‌شوی نوارهای پله برقی، دستگاه‌های مگنت‌تراپی که در مهندسی پزشکی کاربرد دارد و اپلیکیشن آموزش درس را ساخته‌اند. در مجموع 70درصد محصولات دانش بنیان واحد علوم تحقیقات، به مرحله تجاری سازی رسیده‌اند.

سرپرست مرکز رشد و نوآوری واحد علوم‌و‌تحقیقات گفت: در حوزه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ نیز شرکت‌های دانش بنیان فعالیت خوبی را دارند و در انتظار جذب سرمایه‌گذار هستند.

وی با اشاره به فرآیند حمایت از نخبگان و واحدهای فناور تصریح کرد: دانشجویان ابتدا باید طرح‌های پژوهشی و فناورانه خود را به مرکز ارائه دهند تا میزان آمادگی طرح‌شان سطح بندی شود؛ بر اساس آمادگی و سطح هر طرح، فرآیندهای حمایتی در نظرگرفته شده تا شاهد نتایج خوبی از آن ها باشیم. طرح‌هایی که به مرحله تجاری سازی رسیده باشند، در شتاب دهنده ها مستقر خواهند شد و یا در روند جذب سرمایه گذار به آن ها کمک خواهیم کرد.

سروری در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما این است که دانشگاه را از حالت انفعال خارج کنیم تا کار‌آفرینان بتوانند به راحتی با مرکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان همکاری داشته باشند. با تاسیس مرکز رشد، افراد زیادی برای همکاری به مراجعه کرده اند و استقبال دانشجویان برای فعالیت در مرکز رشد بسیار چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043815

وب گردی

وب گردی