تحصیل بیش‌ از 7 هزار دانشجوی ایثارگر در دانشگاه تهران

دبیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه تهران از تحصیل بیش‌ از 7 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رحمت‌الله الله‌یاری دبیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه تهران در یازدهمین همایش تجلیل از دانشجویان نمونه و ممتاز دانشگاه تهران که عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های زیادی برای توانمندسازی دانشحویان در نظر گرفته شده است؛ هر ساله همایشی برای تجلیل از دانشحویان ایثارگر و‌ شاهد‌برگزار می‌شود،‌ در حال حاضر یازدهمین دوره آن در حال برگزاریست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران 7 هزار و 340 دانشجوی ایثارگر دارد، گفت: دانشجویان تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران نیز به طور جداگانه در آمار دانشجویان ایثارگر محاسبه می‌شوند.

الله‌یاری افزود: ستاد امور شاهد و ایثارگران دانشگاه نیز هرساله با حضور رئیس دانشگاه برای برنامه‌ریزی دانشجویان شاهد و‌ ایثارگر تشکیل می‌شود که در این خصوص مقالات، ترجمه کتاب، اختراع، فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و علمی معیارهای دانشجوی نمونه ممتاز هستند.

وی درباره روند سنجش این دانشجویان اظهار کرد: وضعیت دانشجویان در پردیس‌ها بررسی شده و‌ عملکرد آن‌ها بعد از ارائه فرم به اداره کل ایثارگران ارسال می‌شود. فرآیند شناسایی دانشحویان ممتاز ایثارگر در این دوره توسط ۱۵ پردیس انجام و در نهایت سه جلسه برای بررسی نهایی برگزار شد. در این جلسات‌ معاونت فرهنگی و پژوهشی دانشگاه به همراه رئیس بنیاد شهید حضور داشتند که سه نفر با بیشترین امتیاز انتخاب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران در ادامه این همایش گفت: اقدام مدیران دانشگاه تهران در راستای تجلیل از دانشجویان نمونه ایثارگر بسیار شایسته‌ است، باید برگزاری چنین همایش‌هایی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: حضور بیش از 7 هزار دانشجوی ایثارگر برای دانشگاه تهران افتخار بزرگی است، تعدادی از این دانشجویان برای تحلیل در این همایش حضور دارند، آن‌ها نیز راه پدرانشان را ادامه دادند.

حجت الاسلام‌والمسلمین کرمی بیان کرد: رمز موفقیت بسیجیان و ایثارگران در واژه ایثار خلاصه می‌شود، ایثار درس امامت و عترت است و در زندگی اولیا و امامان شاهد چنین موضوعاتی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043837

وب گردی

وب گردی