بازار فناوری اهرم‌ توانمندی است که فضایی مستقل در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند

مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بازار فناوری یکی از اهرم‌های توانمند دانشگاه آزاد اسلامی است که فضایی مستقل در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند و مباحثی از قبیل شتابدهی، تولید محصول و تجاری‌سازی در آنها شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد کرمان، قباد بهزادی‌پور در جلسه تبیین سیاست‌های توسعه اشتغال دانش‌بنیان و شیوه‌نامه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه‌های نسل سوم، مراکز تحقیقاتی باید قدرتمند شوند و بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی باید به یک دانشگاه مدرن و کارآفرین تبدیل شود.

مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: معاونان پژوهش و فناوری و مدیران مراکز رشد باید با هماهنگی و حمایت مسئولان واحدها در راستای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی و تحقیقاتی اقدام کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نقش تأثیرگذار مراکز رشد در توسعه همه‌جانبه کشور را یادآور شد و تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی دانشجویان در مراکز رشد توسط شتاب‌دهنده‌ها باعث بهبود شرایط کسب و کار و عملیاتی‌شدن ایده‌های جدید در میان جوانان خواهد شد.

بهزادی‌پور گفت: انتظار ما از مسئولان مراکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این است که حداقل یک درصد از دانشجویان را جذب کنند و آنها را به سوی توانمندشدن سوق دهند.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های دانشجویی باید در حضور شتاب‌دهنده و مسئولان مراکز رشد آموزش دیده و بر اساس استعدادیابی که توسط کارشناسان صورت می‌گیرد به سمت فعالیت‌های مناسب هر شخص راهنمایی شوند.

مؤسس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات مختلف جامعه اظهار کرد: تجاری‌سازی محصولات تولیدشده در مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان بر عهده مسئولان پارک علم و فناوری دانشگاه است و این موضوع سبب آسوده‌خاطر شدن نخبگان و پژوهشگران خواهد شد.

بهزادی‌پور عنوان کرد: در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بر شنیده شدن نظر کارشناسان و متخصصان تأکید شده و بخشنامه‌های جدید نیز براساس نظرات کارشناسی مسئولان مراکز رشد و سراهای نوآوری تدوین خواهند شد.

مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های هدفمند این دانشگاه در رفع دغدغه خانواده‌ها و دانشجویان را یادآور شد و اظهار کرد: بازار فناوری یکی از اهرم‌های توانمند دانشگاه آزاد اسلامی است که فضایی مستقل در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند و مباحثی از قبیل شتابدهی، تولید محصول و تجاری‌سازی در آنها شکل می‌گیرد.

بهزادی‌پور در حاشیه این نشست از سرای فناوری، مراکز رشد و طرح‌های حوزه پژوهشی از جمله ساها دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان بازدید کرده و از نزدیک در جریان راه‌اندازی آنها قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043844

وب گردی

وب گردی