آغاز نخستین دوره برداشت زعفران در دانشگاه آزاد اسلامی ملکان‎

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان از آغاز نخستین دوره برداشت زعفران در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد ملکان، هدایت اسلامی در بازدید مدیران و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی ملکان از سالن زعفران دانشگاه آزاد اسلامی ملکان با بیان این مطلب اظهار کرد: کاشت زعفران در این واحد دانشگاهی با هدف ایجاد و توسعه درآمدزایی غیرشهریه‌ای صورت گرفته است.

وی هزینه سرمایه‌گذاری شامل تجهیز سالن و هزینه‌های جانبی را ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این سرمایه در ۱۸ ماه بازگشت شده و چند سال کشت زعفران برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان سود صد درصد داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان ادامه داد: کشت زعفران برای نخستین بار بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی در واحد ملکان و به‌صورت گلخانه‌ای و فضای باز صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی ملکان نیز در حاشیه بازدید مدیران و کارشناسان این اداره از سالن زعفران دانشگاه آزاد اسلامی ملکان از اقدامات این واحد دانشگاهی در کشت زعفران قدردانی کرد و گفت: اگر بخواهیم برای این دانشگاه برای کشت زعفران نمره بدهیم، انصافاً باید نمره ۲۰ بدهیم؛ چراکه برای نخستین تجربه از تجهیزات به‌روز و سیستم‌های تهویه و آبیاری هوشمند در این سالن استفاده شده است.

حسن علیوند عنوان کرد: جهاد کشاورزی ملکان آماده همکاری و مشاوره کارشناسان کشاورزی با دانشگاه آزاد اسلامی ملکان در این راستاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043846

وب گردی

وب گردی