افزایش کیفیت آموزش با تحقق  ماده 14 اساسنامه مدارس عشایری

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: در صورت تحقق ماده 14 اساسنامه مدارس عشایری، شاهد تحول کیفیت آموزش در این مناطق خواهیم بود.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تصویب اساسنامه عشایری اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به نگاه بلند و عدالت‌محوری که رئیس جمهور و اعضای شورای عالی آموزش‌و‌پرورش داشتند، اساسنامه مدارس عشایری در سال 93 تصویب شد.

وی ادامه داد:‌ توجه به مسائل آموزش و پرورش عشایر، نماد عدالت آموزشی است؛ زیرا عشایر سهم بسیار زیادی در تولید دارند و در زمینه پاسداری از مرزهای کشور نیز فعال هستند. این قشر به دلیل وضعیت و شرایط خاص زندگی، در مقایسه با سایر مناطق ممکن است برخی خدماتی که در شهر وجود دارد، برای آن‌ها مهیا نباشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: اساسنامه مدارس عشایری با توجه به شرایطی که پیش‌تر به آن اشاره شد، تهیه شده است. در بند‌های مختلف این اساسنامه تلاش شده است با نگاه عدالت‌محور کمبود‌های آموزش عشایری جبران شود.

وی اظهار کرد:‌ یکی از بندهای این اساسنامه، وزارت آموزش‌و‌پرورش را موظف می‌کند که با همکاری سازمان برنامه و بودجه، ردیف خاصی را تحت عنوان آموزش و پرورش عشایر در بودجه سالانه کشور پیش‌بینی کند. خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش اجرایی شدن این موضوع را مجدانه پیگیری می کند.

حکیم‌زاده گفت: یکی از برنامه‌های وزیر آموزش‌و‌پرورش ارتقای عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم به‌شمار می‌رود، در این راستا اقدامات مناسبی در این مناطق صورت گرفته است، مخصوصاً معاونت پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش به صورت مستمر موضوع را دنبال می‌کند تا ان‌شاءالله بتوانیم ردیف اعتباری ویژه عشایر را در بودجه امسال کشور شاهد باشیم.

وی افزود: در صورت تحقق ماده 14 این اساسنامه، شاهد تحول بسیار زیادی در کیفیت آموزش عشایری خواهیم بود، البته اکنون با اقداماتی که توسط معلمان عشایر و مدیران این منطقه در حوزه آموزشی صورت گرفته است؛ می‌توان ادعا کرد در جذب دانش‌آموزان عشایری موفق عمل کرده‌‌ایم و در سه سال گذشته با راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی و افزایش پوشش تحصیلی شاهد افزایش تعداد دختران دانش‌آموز نسبت به پسران بوده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043850

وب گردی

وب گردی