مراسم تجلیل از  پدر زیست شناسی تکوینی گیاهی کشور برگزار شد

چهارمین مراسم نکوداشت چهره های ماندگار زیست شناسی از طرف انجمن زیست شناسی ایران در دانشگاه خوارزمی تهران برگزار شد و احمد مجد، چهره ماندگار علمی کشور مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم نکوداشت احمد مجد، چهره ماندگار زیست شناسی ایران، پدر زیست شناسی تکوینی گیاهی کشور، بنیان گذار رشته زیست شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی و موسس دانشکده علوم زیستی در واحد تهران شمال در دانشگاه خوارزمی تهران و با حضور جمعی از اساتید، فرهیختگان و دانشجویان برگزار شد.

در این مراسم نبیونی رئیس انجمن زیست شناسی ایران، شهربانوعریان(دیگر چهره ماندگار علمی حاضر در مراسم)، عزیزاله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و تعدادی دیگر از فرهیختگان از ارزش های این استاد برجسته سخن گفتند.

احمد مجد متولد اردیبهشت ۱۳۲۲ در شهر محلات است. او دوره کارشناسی خود را در دانش سرای عالی تهران گذراند و مدارک کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته سیتولوژی و مورفژنز گیاهی از دانشگاه پیر و ماری کوری فرانسه اخذ کرد.

وی که بنیان گذار رشته زیست شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی و موسس دانشکده علوم زیستی واحد تهران شمال است، به عنوان پدر زیست شناسی تکوینی گیاهی در ایران شناخته می شود.

مجد همچنین مدیریت دوره دکتری زیست شناسی سلولی تکوینی گیاهی در دانشگاه خوارزمی تهران و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و واحد علوم تحقیقات را به عهده دارد.

احمد مجد نزدیک به ۴۳ سال در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه ابوریحان، تربیت معلم تهران(خوارزمی)، تربیت مدرس، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، اصفهان، اراک، همدان و زابل تدریس داشته و هم اکنون رئیس دانشکده علوم زیستی دانشگاه آزاد، سرپرست کمیته برنامه ریزی زیست شناسی این دانشگاه، عضو کمیته ارتقای گروه زیست شناسی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و استاد دروس سلولی و مولکولی زیست شناسی تکوینی گیاهی در دانشگاه خوارزمی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و واحد علوم و تحقیقات به حساب می آید.

مجد در سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار کشور برگزیده شد و بارها به عنوان استاد نمونه کشوری و پژوهشگر برتر در رشته زیست شناسی در دانشگاه خوارزمی تهران و دانشگاه آزاد انتخاب شده است. همچنین وی دارای سه مورد ثبت اختراع در زمینه رویان زایی پیکری و تهیه بذر مصنوعی است.

این استاد بیش از ۱۲۰ پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و ۴۵ رساله دکتری را راهنمایی و مشاوره داشته و نزدیک به ۳۱۰ مقاله علمی پژوهشی معتبر داخلی و خارجی را در کارنامه دارد و ۱۵ جلد کتاب را تالیف و ترجمه کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043869

وب گردی

وب گردی