رشد دو برابری سرطان مقعد در آمریکا

دانشمندان اعلام کردند که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان مقعد در ایالات متحده آمریکا به بیش از دو برابر رسیده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس داده‌های اخیر، میزان بروز سرطان مقعد در ایالات متحده رشد فزاینده‌ای داشته و بیش از دو برابر شده است.

ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) شایع ترین عفونت انتقال یافته است. اگرچه معمولاً تأثیر قابل توجهی در سلامت طولانی مدت ندارد اما بعضی اوقات می‌تواند منجر به نتایج جدی‌تر شود.

HPV یک عامل خطرناک برای سرطان دهانه رحم، دهان و مقعد است. با این حال مطالعه جدید نشان داد که بیش از 70درصد از بزرگسالان در ایالات متحده از این خطرات بی اطلاع هستند.

این واقعیت به ویژه با توجه به افشاگری‌های اخیر در مورد میزان بروز و مرگ و میر سرطان مقعد در ایالات متحده، نگران کننده شده است.

«Ashish Deshmukh» نویسنده اصلی این مطالعه اعلام کرد که این نگرانی وجود دارد که بیش از 75درصد از بزرگسالان آمریکا نمی دانند که HPV باعث این سرطان قابل پیشگیری می‌شود؛ بنابراین برای افزایش آگاهی در مورد افزایش سرطان مقعد و اهمیت ایمن سازی، اقدامات آموزشی لازم است.

یافته ها بسیار نگران کننده است
محققان به تجزیه و تحلیل روند ملی در میزان شیوع و میزان مرگ و میر ناشی از سرطان مقعد به ترتیب در سال های 2002 تا 2015 و 2002تا 2006 دسترسی داشتند که یافته‌های آنها دلگرم کننده نبود. در این دوره ها میزان 68809 مورد سرطان مقعد و 12111 مرگ و میر ناشی از آن شناسایی شد.

تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که در سال 2011تا1696، تشخیص سرطان مقعد و میزان مرگ و میر سرطان مقعد در بزرگسالان 69 تا 60 ساله بیش از دو برابر است. در حقیقت، میزان مرگ و میر در این نوع سرطان 3.1درصد در هر سال افزایش یافته است.

میزان بروز تقریباً 3درصد در سال افزایش یافته است. این داده ها نشان می‌دهند که سرطان مقعد می‌تواند یکی از سریعترین علل بروز سرطان و مرگ و میر باشد.

هنگامی که محققان به تفکیک داده ها براساس نژاد و قومیت افراد و همچنین جنسیت و گروه سنی بیولوژیکی پرداختند، متوجه شدند که خطر ابتلا به سرطان مقعد در بین سیاه‌پوستان متولد شده از اواسط دهه 1980 به بعد، در مقایسه با افراد متولد شده در اطراف 1946 افزایش یافته است. برای مردان و زنان سفیدپوست که پس از 1960 به دنیا آمدند نیز خطر دو برابر شده بود.

Deshmukh معتقد است از آنجایی که سرطان مقعد نادر است اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرد اما یافته‌ها حاکی از شیوع بالای این بیماری است. بنابراین پزشکان باید غربالگری این بیماری را در بیماران در معرض خطر انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043874

وب گردی

وب گردی