بدون کمک دانشگاه، مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد

رئیس دانشگاه تهران گفت: بدون کمک دانشگاه، مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد؛ در نتیجه جامعه نیازمند کمک این نهاد علمی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود نیلی احمدآبادی در یازدهمین همایش تجلیل از دانشجویان نمونه و‌ ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران اظهار کرد: مراکز علمی در مرکز توجه همه کشور‌ها قرار دارد و دولت‌ها نیز از منابع عمومی برای مراکز علمی هزینه می‌کنند تا به شکل ویژه دیده شوند.

وی افزود: ارتقای فرهنگی و‌ دانش اجتماعی و دستاوردهای تکنولوژیک، محصول مراکز علمی است؛ بنابراین دلیل توجه دولت‌ها به این مراکز، تضمین آینده کشور و‌ حل چالش‌های موجود است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و وجه فرهنگی آن خاطرنشان کرد: در ایران و‌ انقلاب اسلامی به دانشگاه‌ها توجه مییکنیم. مراکز علمی در قلب مردم قرار دارند؛ زیرا بهترین فرزندان و‌ عشق هر خانواده‌ای وارد این مراکز می‌شود و با تعلیم، آینده خود و جامعه را می‌سازد.

وی‌با اشاره به اهمیت داشنگاه تهران بین مراکز علمی بیان کرد: مراکز علمی به‌ویژه دانشگاه تهران در مرکز توجه نظام و‌ مردم قرار دارد؛ زیرا رشد این دانشگاه به معنای ساخت آینده کشور است، با این اوصاف داشنجویان ایثارگر جایگاه ویژه‌ای پیدا می کنند، چون فرزندان افرادی هستند که حان خود را در راه ایران اسلامی فدا کرده‌اند.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اهمیت دانشجویان ایثارگر و شاهد برای دیگر جوانان اظهار کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر، وظایف سنگینی دارند. ما هم به عنوان مسئولان دانشگاه باید شرایطی را برای توانمندسازی آنها فراهم کنیم.

وی افزود: دانشگاه تهران، اکوسیستم وسیعی دارد که در آن جنبه‌های شخصیتی فرد ارتقا داده می‌شود. البته چنین عرصه‌ای به خاطر پویا بودن و وجود زیرساخت‌های خوب دانشگاه تهران است.

نیلی بیان کرد: فارغ‌التحصیلان داشنگاه تهران در ابعاد اجتماعی نیز موفق هستند؛ زیرا فرصت فعالیت‌های اجتماعی برای آنها فراهم شده است.د

به گفته رئیس دانشگاه تهران، دغدغه هر دانشجو، ساختن آینده کشور است و دانشگاه وظیفه توانمندسازی آنها را در این راستا برعهده دارد. این مراکز علمی، نقش بزرگتری را برای دانش‌آموختگان خود ایفا می‌کنند؛ یکی از این نقش‌ها، ایجاد فضا برای راه‌اندازی کسب و‌کار است تا فارغ‌التحصیلان، توانایی راه‌اندازی یک حرفه را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یادگیری و‌خلاقیت از شروط راه‌اندازی کسب‌و‌کار توسط دانش‌آموختگان دانشگاهی است، اظهار کرد: سیستم دانشگاه و‌ آموزش، سعی بر ایجاد شرایط لازم برای ارتقای مهارت دانشجویان دارد و امیدوارم با توسعه‌ زیست‌بوم دانشگاه، دانشجویان قبل از فارغ‌التخصیلی به توانایی لازم برای ایجاد کسب‌و‌کار خود برسند.

نیلی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت‌ها و‌ امکانات داخلی است، گفت: بدون کمک دانشگاه، مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد؛ در نتیجه جامعه نیازمند کمک این نهاد علمی است و باید چنین وظیفه مهمی درک‌ و‌ در راستای آن گام برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043883

وب گردی

وب گردی