افزایش آلودگی هوا و هشدار به بیماران تنفسی/کاهش سردی هوا در کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به دلیل پایداری جو در حال افزایش است که در این راستا توصیه می‌شود‌ کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی، از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز شاهد بارش پراکنده برف و باران در برخی مناطق شمال‌شرق و همچنین سواحل خزر هستیم و از فردا تا چهارشنبه در اغلب مناطق کشور دما افزایش می‌یابد و جو پایدار خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: به دلیل پایداری جو و سکون هوا پیش‌بینی می‌شود به تدریج آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش یابد که در این راستا توصیه می‌شود‌، کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

وی گفت: سامانه بارشی جدید از بعدازظهر چهارشنبه وارد کشور می‌شود و ابتدا در شمال‌غرب و غرب کشور با فعالیت این سامانه، بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه سامانه بارشی مذکور در این مناطق ادامه فعالیت دارد و فعالیت آن به شکل رگبار،‌ گاهی رعد و برق و در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف است، همچنین روز پنج‌شنبه ‌‌جنوب غرب و غرب کشور تحت فعالیت این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، روز دوشنبه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری است و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و یک درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده ‌‌بجنورد و اردبیل با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان خواهند بود؛ همچنین فردا در 18 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1043886

وب گردی

وب گردی