تزکیه اهمیت بیشتری از تعلیم دارد/ ۱۲۵ هزار فرزند ایثارگر داریم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تزکیه اهمیت بیشتری از تعلیم دارد؛ زیرا در آیات متعدد قرآن به اهمیت آن اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمدعلی شهیدی محلاتی در یازدهمین همایش تجلیل از دانشجویان نمونه و ایثارگر دانشگاه تهران اظهار کرد: طی مسیر کمال الهی، نکته‌ای است که از بررسی آیات و روایات به دست می‌آید و انسان برای این کار به تزکیه و علم نیاز دارد.

وی با اشاره به آیه دوم سوره جمعه گفت: پیامبران را خدا برای تزکیه و‌ تعلیم انسان‌ها فرستاده است تا بشریت به کمال برسد؛ اما تزکیه اهمیت بیشتری از تعلیم دارد؛ زیرا در آیات متعدد قرآن به اهمیت آن اشاره شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رشد اخلاقی انسان را در طی مسیر کمال لازم دانست و گفت: معنویت و‌ تعلیم چون دو بال پرواز، انسان را به قله معرفت الهی می‌رسانند.

شهیدی محلاتی درباره پدران دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: پدران این افراد با دادن جان‌های خود به اوج قله ایثار یعنی شهادت رسیدند.

وی با قبول برخی نارسایی‌ها در رسیدگی به فرزندان شاهد و ایثارگر بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش دارد که این موضوع، کار را برای رسیدگی سخت می‌کن. در ضمن ۱۲۵ هزار نفر نیز فرزند ایثارگر داریم؛ اما باید کمربسته در خدمت فرزندان ایثارگر باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043887

وب گردی

وب گردی