درمان و  بهبودی  6500 کودک  مبتلا به سرطان در «محک»

تاکنون بیش از 6500 کودک سرطانی در مؤسسه محک تحت درمان قرار گرفته و بهبودیافته اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مؤسسه محک در طول بیش از ربع قرن فعالیت خود تلاش کرده است تا دغدغه کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها در مسیر سخت و طولانی درمان، از بودن یا نبودن، به چگونه زیستن در آینده تغییر کند.

امروز بیش از 6500 کودک بهبودیافته محک، سرمایه بزرگ سلامتی را در دست دارند و برای ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و سرزمین‌شان در تلاش هستند.

«آیدین یاری» یکی از کودکان بهبود یافته محک است که 12 سال از قطع درمان‌اش می‌گذرد و با تصویر اینکه مدال طلای رشته بوکس را به گردن دارد و روی سکوی قهرمانی ایستاده، ساعت‌ها ورزش می‌کند.

آیدین وقتی 7 سال داشت مبتلا به یکی از انواع سرطان خون شد و مسیر سخت مبارزه با سرطان برای آیدین بیش از 4 سال طول کشید.

محک هزینه رفع عوارض جانبی درمان را هم برایم تأمین کرد

«آیدین یاری» کودک بهبودیافته محک درباره عوارض جانبی درمان سرطان، گفت: بعد از درمان بیماری زندگی راحتی نداشتم و دچار افسردگی شدم و نمی‌توانستم از خانه بیرون بیام؛ چراکه به‌دلیل از دست دادن دندان‌هایم که عوارض جانبی درمان سرطان بود، اعتماد به نفس ایجاد ارتباط با دیگران را نداشتم و اصلا نمی‌خواستم در جمع‌های فامیل و دوستان حضور داشته باشم.

وی اضافه کرد: محک با پرداخت هزینه ایمپلنت دندان‌هایم باز هم از من و خانواده‌ام حمایت کرد تا بتوانم به زندگی اجتماعی برگردم. این اتفاق باعث شد تا با انگیزه درس بخوانم و کار کنم. حالا که دانشگاه قبول شدم می‌خواهم موفق باشم تا بتوانم حمایت‌هایی که از من شده‌ است را برای دیگر کودکان مبتلا به سرطان سرزمینم جبران کنم.

مدال طلای جهان را به دوستان کوچکم در محک تقدیم می‌کنم

آیدین با اشاره به اینکه تا کنون چند مدال استانی و کشوری رشته موی‌تای را کسب کرده است،ابراز داشت: الان چند سالی است که در رشته‌ ورزشی موی تای فعالیت می‌کنم و این رشته به تازگی به المپیک راه یافته است. من آرزو دارد مدال طلای این رشته را کسب و آن را به دوستان کوچکم در محک تقدیم کنم.

هم‌اکنون بیش از 19 هزار کودک مبتلا به سرطان سراسر کشورمان با حمایت‌های محک که حاصل یاری نیکوکاران است، در حال درمان هستند. در این مسیر تلاش می‌کنیم تا به پشتوانه اعتماد همراهان دغدغه بودن و نبودن را برایشان تبدیل به دغدغه ساختن زندگی بهتر در آینده کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1043900

وب گردی

وب گردی