بیش از ۹ تن فرآورده‌های دامی فاسد در پایتخت معدوم شد

رییس اداره دامپزشکی شهر تهران گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته بیش از ۹ تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در شهر تهران از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دامپزشکی شهر تهران، مجید محمدیان گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره دامپزشکی از سطح واحدهای عرضه و رستوران‌های تحت نظارت بیش از ۹ تن انواع فرآورده‌های خام دامی بدلیل عدم رعایت ماده ٣ آیین نامه اجرائی نظارت بهداشتی دامپزشکی ضبط و پس از طی مراحل قانونی و براساس نتایج آزمایشگاهی و با دستور قضایی معدوم شد.

وی افزود: این محموله شامل انواع فرآورده‌ها از قبیل مرغ منجمد، ماهی منجمد، انواع گوشت قرمز و گوشت چرخ کرده تقلبی و مقدار قابل توجهی دنبه گوسفندی بدون هویت بود که از چرخه مصرف خارج شد.

رییس اداره دامپزشکی شهر تهران ادامه داد: این فرآورده ها بدلیل بالا بودن بارمیکروبی و نداشتن شرایط ارگانولپتیکی معدوم شد.

وی با ابراز تاسف از اینگونه معدوم سازی‌ها گفت: این محصولات تولیدی سرمایه‌های ملی هستند و برای به ثمر رسیدن آنها مقدار قابل توجهی وقت و هزینه صرف شده که به دلیل سهل انگاری و منفعت طلبی بعضی افراد سود جو و یا بدون دانش فنی این حرفه به کالایی مضر سلامت جامعه تبدیل می شوند که با تیزهوشی کارکنان اداره دامپزشکی شهر تهران این مواد مضر از مصرف خارج شد.

محمدیان، راه ارتباطی دامپزشکی شهر تهران را جهت رسیدگی سریع به شکایات مردمی شماره تلفن های ۶۶۵۹۱۰۰۵ اعلام کرد و از شهروندان پایتخت درخواست کرد که هر گونه فعالیت مشکوک و غیر بهداشتی را جهت رسیدگی سریع و قاطع اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043909

وب گردی

وب گردی