پزشکی قانونی ایران وکمیته تحقیقات قضایی بلاروس همکاری می‌کنند

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: پزشکی قانونی ایران وکمیته تحقیقات قضایی کشور بلاروس در قالب امضای تفاهم نامه‌ای با هم همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در سفر عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و هیات همراه به کشور بلاروس و دیدار با «آندره شود» رئیس کمیته تحقیقات قضایی این کشور، تفاهم نامه همکاری در حوزه فعالیت‌های پزشکی قانونی میان دو طرف به امضا رسید.
در این دیدار که در مینسک پایتخت بلاروس انجام شد، طرفین ضمن تبادل نظر در خصوص فعالیت های مشترک و ابراز علاقه در خصوص توسعه همکاری های علمی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه که به امضای رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و رئیس کمیته تحقیقات قضایی بلاروس رسیده است، همکاری های طرفین در حوزه فعالیت های پزشکی قانونی با توجه به توانایی های طرفین در مواردی همچون توسعه مشترک روش ها و تکنیک ها به صورت علمی در زمینه مسایل پزشکی قانونی، تبادل داده ها در زمینه اطلاعات و منابع فعالیت ها، برگزاری کارگاه های مشترک و دوره های آموزشی توسعه روش ها و تکنولوژی های نوین صورت خواهد پذیرفت. آموزش، بازآموزی و ارتقای مهارت های حرفه ای متخصصین در حوزه فعالیت های پزشکی قانونی، تبادل متخصصین رشته های مرتبط با آموزش و ارائه کمک های علمی و متدولوژیک به یکدیگر در پاسخ به سئوالات علمی و تخصصی از دیگر مفاد این تفاهم نامه در زمینه همکاری های علمی است.

کمیته تحقیقات قضایی بلاروس از سال ۲۰۱۳ به طور مستقیم زیر نظر رئیس جمهوری بلاروس فعالیت خود را آغاز کرده و متصدی انجام تحقیقات جنایی و امور پزشکی قانونی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043912

وب گردی

وب گردی