سهمیه‌بندی بنزین در راستای جبران کسری بودجه دولت/ مسئولان مراقب گرانی اقلام اساسی باشند

دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: مسئولان باید مراقب باشند که افزایش قیمت بنزین به اقلام و موارد دیگر سرایت نکند.

رامین مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سهمیه‌بندی و گرانی قیمت بنزین بیان کرد: اعتقاد اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با توجه به نظر کارشناسان و مقام معظم رهبری این است که اصل سهمیه‌بندی بنزین مشکلی نداشته و سهمیه‌بندی بنزین باید صورت می‌گرفت.

وی اضافه کرد: در دولت‌های نهم و دهم با هدف جلوگیری از قاچاق، بنزین را سهمیه‌بندی کردند،‌ در مقابل یارانه‌ای به صورت نقدی و ماهانه به حساب خانواده‌ها واریز می‌شد.

دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ادامه داد: در دولت روحانی شاهد بودیم که بلافاصله کارت سوخت حذف و هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل شد. از طرفی؛ به دلیل بالارفتن مصرف بی‌رویه بنزین، دولت با کسری بودجه بسیار بالایی مواجه شد.

طرح سهمیه‌بندی بنزین در راستای جبران کسری بودجه دولت

وی درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین بیان کرد: گرانی بنزین یکی از مسائلی به‌شمار می‌رفت که دولت نیز در گذشته اعلام کرده‌ بود که قصد اجرا کردن آن را دارد تا بتواند کسری بودجه خود را جبران کند.

مرادی عنوان کرد: به گفته روحانی و سایر کارشناسان حوزه اقتصادی، در حال حاضر وضعیت عامه مردم از لحاظ اقتصادی مناسب نیست. اجرای این طرح در این زمان نامناسب بود. دولت با سیاست شوک درمانی این اقدام را انجام داد، در صورتی‌که زمان مناسب‌تر و راه‌های بهتری برای حل این مسئله نیز وجود داشت.

وی افزود: رهبری در بیانات اخیرشان حمایت خود را بر موافقت هر سه قوا نسبت به طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام کردند، باید این مسئله به این مسئله توجه داشته باشیم که سه قوه موافق گران شدن بنزین بودند،‌ این افراد همان‌هایی هستند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط رای خود مردم انتخاب شدند.

احترام به رای سه قوه باعث گسترش مردم سالاری دینی است

دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با محکوم کردن سوءاستفاده‌های سیاسی از شرایط فعلی کشور بیان کرد: احترام و تایید تصمیم سه قوه باعث تحکیم دموکراسی یا مردم سالاری دینی در کشور است؛ اما در این میان گروه‌هایی سودجو در داخل کشور هستند که سعی بر سوء‌استفاده و بهره‌برداری سیاسی از این قبیل اتفاقات دارند.

به گفته مرادی، مسئولان باید مراقب باشند که افزایش قیمت بنزین به اقلام و موارد دیگر سرایت نکند.

وی در پایان با بیان اینکه مطالبه‌گری نیاز فعلی کشور است، اظهار کرد:‌ مردم باید مطالبات خود را با مسئولان نظارتی شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها و نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کنند. اگر مدیریت و نظارت در بیان این مطالبات وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلاتی که امروزه شاهد آن هستیم، زخ نخواهد داد؛ اما باید توجه بدانیم که در چه زمان و چه مکانی نسبت به بیان مطالبات خود

انتهای پیام/

کد خبر: 1043925

وب گردی

وب گردی