کرسی اسلام‌پژوهی در دانشگاه هاوانا برگزار می‌شود

سفیر کوبا در دیدار با وزیر علوم گفت: کرسی اسلام‌پژوهی درباره آموزش‌های دینی و اسلامی در دانشکده فلسفه دانشگاه هاوانا از سر گرفته شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سفیر کوبا در ایران به‌منظور پیگیری ارتباطات علمی و فناورانه با جمهوری اسلامی، با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

آلکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا در ایران با منصور غلامی در محل وزارت علوم دیدار و به‌طور رسمی از وزیر علوم ایران برای سفر به کشور کوبا و حضور در کنگره دانشگاهی 2020 دعوت کرد.

وزیر علوم با اشاره به لزوم همکاری‌های بیشتر در زمینه رفت‌ و آمد استادان، دانشجویان و محققان 2 کشور اظهار کرد: این موضوع در قالب همان طرح‌های تحقیقاتی مشترک به‌راحتی قابل انجام است.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها می‌تواند برای هر دو طرف مفید باشد. تحصیل زبان فارسی و اسپانیایی، فرصت خوبی برای دو کشور در زمینه مبادله دانشجو است. علاوه بر این موارد، زمینه‌های دیگری نیز برای تبادل تجربیات وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها در زمینه پارک‌های علم و فناوری است.

غلامی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری باید به‌طور مستقیم درگیر این همکاری‌ها شوند، گفت: امیدوارم پیگیری شما، همکاری دانشگاه‌ها و حمایتی که من خواهم داشت موجب توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های 2 کشور شود. جایگاه ژئوپلتیک کوبا در جهان باعث می‌شود در کمک‌های خود به این کشور مصمم‌تر باشیم.

همچنین آلکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا پیشنهاد انجام چهار پروژه تحقیقاتی با ایران در زمینه‌های نانو، بیوانفورماتیک، انرژی‌های تجدیدپذیر و محیط‌ زیست را مطرح کرد.

وی ادامه داد: با ابتکار عمل سفارت کوبا، کرسی اسلام‌پژوهی درباره آموزش‌های دینی و اسلامی در دانشکده فلسفه دانشگاه هاوانا از سر گرفته شده است. هدف اصلی راه‌اندازی مجدد این کرسی، ترویج و آشنایی با تاریخ تفکر اسلامی بوده و چشم‌انداز آن گسترش موضوعات بین‌رشته‌ای است. یکی از اهداف اصلی این کار، مقابله با اقدامات اسلام هراسانه در اروپا و آمریکاست.

سفیر کوبا یادآورشد: امیدواریم بتوانیم از کمک‌های ایران برای توسعه این کرسی در زمینه تبادل استاد و اطلاعات موردنیاز و پژوهش‌های لازم برخوردار باشیم.

حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل نیز خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم همکاری‌ها در چارچوبی که وزیر به آن اشاره کرد، را پیگیری کنیم. در اسرع وقت و پس از اطلاع از جزئیات پروژه‌هایی که به آنها اشاره شد، نظرمان را اعلام خواهیم کرد. درباره اسلام‌پژوهی هم نهایت همکاری را برای امکانات موردنیاز خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043944

وب گردی

وب گردی